Gå til innhold

Utmatting i hus på Salisbury-differensial


Lord Rover

Anbefalte innlegg

Jeg har en godt innkjørt (350kkm) 1997 Defender 300Tdi og har fått noe som kan ligne utmatting i klokka/huset rundt fremre diff. Den svetter litt mer enn jeg (og tilsynet) setter pris på. Noen som har noe erfaring med sveising av dette? Er huset i støpejern og klokka i stål? Tenkte å demontere så jeg får full tilgang også fra innsiden, om ikke annet for å se om sprekken er større enn antatt, for så å MIG-sveise fra utsiden. Litt spent på om klokka kan slå seg eller om dette er grei skuring. Må uansett fikses for å holde bilen på veien.

En time etter rengjøring.JPG

Etter rengjøring.jpg

IMG_2536.jpg

IMG_2537.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framdiffen din, som det er bilde av her er vel Rover aksling, ikke Salisbury (som du normalt har bak på 110/130).

 

Jeg kjenner ikke dette, men basert på bildene, og overflaten på diffen så ser det ut som om både dekselet og huset er platestål, så sveising burde kunne gå greit.

Det kommer sikkert noen andre inn som eventuelt kan avkrefte eller bekrefte dette.

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok helt rett, trodde det var det både foran og bak men de er forskjellige som du sier. Lærer hver dag (takket være Land Rover). Uansett, takk for inspill. Er ganske sikker på at det skal gå an å sveise. Uten at jeg har noe peiling på stål så virker det å være samme materiale.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, lafterolf skrev:

Det er jo sveisa fra før, så det bør gå bra. 

Dvs, olje er noe herk når man skal sveise, så grundig rengjøring blir ikke galt. Bremserens på sprayboks er fint.

 

Vær obs på bremserens og høy varme.

 

Søk på google.

 

Finner slikt som dette:

 

https://envirofluid.com/info-library/toxins/tetrachloroethylene-brake-cleaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...