Gå til innhold

Lekkasje kjølevæske?


Sven

Anbefalte innlegg

Jeg var under panseret i dag i forbindelse med skifte av lyspærer i frontlykter og oppdaget en svetting av kjølevæske i slangene som går langs høyre side av motorrommet.

 

Mesteparten av slangene er stiv plast men det er festet noen «strømper» over slangen et par steder og den fremre av disse som svetter. Svettingen er svak og jeg ser ingen drypping av væske.

 

Normal driftstemperatur på motor så det er åpenbart nok kjølevæske.

 

Forslag til utbedring? 

27F504E1-2F09-4BE0-A259-445A889C3E58.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest at dette er noe til webasto i tidligere tråd...

Jeg byttet ut de myke slangene på hver side på min bil med nye (Fikk en bit på tess av sikkelig kvalitet) etter endel svetting over tid for noen 2 år siden

svettingen ble borte for min del...

 

Endret av antz82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overløp fra radiator og ekspansjonstank, eller motsatt. Sitter en ventil der, derfor plastslangen er delt og skjøtt med gummislanger. Jeg har akkurat utbedret samme lekkasje. Kjøpte slange på Tess. Demonterte og byttet slangebitene som svettet. Merk at ventilen er enveis. Merket med piler. Enkel og grei jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...