Gå til innhold

Td5. El og rust.


Njebsen

Anbefalte innlegg

Hei. Solgte min sorte 90 pga sidevendte seter bak ikke ble godt tatt i mot hjemme. 

Var å så på en grønn 110 fra tidlig 2000 i dag. Noen problemer jeg håper noe av de voksne på forumet kan hjelpe meg å forstå.

 

Tenning på motor start. Nøkkel tilbake og ut. Motor går fortsatt. Ut med sikring 6 motor av. Inn med sikring. På med lys tenning på. Inn med nøkkel. Motor start. Ut med nøkkel. Motor går. Venter 1 min. Motor stopp. Tenning på. Sikring 6 ut. Tenning av. Noen med innspill?

 

Utriggern som går fra foran bakhjulene på tvers av oversiden av ramma var smuldret vekk. Dette må vel være en av de vanskeligste delene å bytte? Noen som har prøvd og kan dele ca anslag på tid?

 

Håper noen av de smarte her inne kan hjelpe 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rele som henger er en tanke som slår meg.

 

Tverrbjelken fåes kjøpt i hel eller delbar utgave.

Man kan enten kappe og sveise hvis man kjøper hel eller bruke mye tid på skiftet.

Delbar utgave skrues sammen etter  plassering og montering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. En siste ting. Diffen ville ikke låse. Spaken var nærmest som en «pølse». Virket som om girspaken ikke var festa for sideveis operasjon..: ... men den ville i lav høy og N og bord sør var den stram og fin. bilen er ikke terrengkjørt. Gått i byen. Noen som har opplevd pølse følelsen og vet hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner et lokk under midtsetet foran. Da ser du toppen av transfer og mekanismen som pølsa er festet til ;)

 

Forresten: reagerer lyset i dashen når du prøver å låse diffen? Mekanismen for å låse diff er veldig enkel, så der er bare å titte nedi der.

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden noe mer feil  enn litt skruing på overføringen utvendig på kassa ved slik beskrivelse.

Av og til må noen små plastforinger byttes.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 17.30, gautes skrev:

Rele som henger er en tanke som slår meg.

 

Tverrbjelken fåes kjøpt i hel eller delbar utgave.

Man kan enten kappe og sveise hvis man kjøper hel eller bruke mye tid på skiftet.

Delbar utgave skrues sammen etter  plassering og montering.

 

Hei Gautes jeg har ikke funnet denne delbare utgave. Har du delenummer eller informasjon hvor den kan kjøpes?

Bruker hel tverrbjelke til min 130 men skal og bytte på min 110 og der ville en delt tverrbjelke være at foretrække.

mvh

Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare blitt fortalt dette av noen som hadde skiftet og vet ikke hvem som produserer .

Mulig en voksen kan svare på det.

Sjekker med vedkommende jeg synes å huske fortalte meg dette.

 

Sjekket og han fant bare en versjon nå med boltede braketter på Ebay.

NRC4171 bolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...