Tobba Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 6 timer siden, Fogga skrev: Og som nevnt her, påfyllingshullet på diffene er ikke ett mål. Diffene skal ha oppgitt mengde olje. Og for all del om du har sperre, den bolten med det lange sekskanta hodet er ikke påfyllingspluggen. Noen uheldige har skrudd den ut og endt opp med å måtte bytte/re-bygge diffen. Hmm.. er det den som sitter på venstre side av pinjongen? Hadde min ute når jeg lette etter påfyllingshull, men hva kan gå galt sålenge man setter den inn igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Etter hva jeg har forstått har den noe med lamellene på sperren å gjøre, eller nærmere bestemt den armen som motoren strammer når diffen skal låse. Jeg har aldri åpnet en diff med sperre så jeg vet ikke helt eksakt hva den gjør. Jeg har bare lest at det kan være en dårlig idé å skru den ut, og noen har fått problemer med å ha gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelskare Skrevet 17. november 2018 Forfatter Del Skrevet 17. november 2018 På 11.11.2018 den 18.45, Hanslr skrev: Men har du fyllt den avbildede 75w-90 olja på diffen bak? Ja det har jeg. Hei igjen! Har vært under og det ser ut som jeg har diff med sperre, da den er mest lik det øverste bilde lenger opp i tråden @trondshj sendte. Legger ved bilder. Har sjekket lageret, kryssbolt, eller hva det heter som er nærmest diffen på mellomakselen, kunne ikke merke noe stor slark opp og ned, men kunne vri akselen litt frem og tilbake, mulig dette er helt normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelskare Skrevet 17. november 2018 Forfatter Del Skrevet 17. november 2018 På 12.11.2018 den 14.05, Fogga skrev: Med sperre bak skal man enkelt forklart ikke ha samme olje som fordiff. Jeg ser noen Google søk på LR019727 gir deg 75W90 oljen for fordiff. BOT720 oljen fra Castrol som bakdiff med sperre originalt skulle ha er gått ut av produksjon for vanlige butikker, og erstattet med en 75W140 olje. Men, man kan også få tak i Castrol BOT720 olje som er Jaguar/Landrover merket, med delenr C2D3650. Og som nevnt her, påfyllingshullet på diffene er ikke ett mål. Diffene skal ha oppgitt mengde olje. Og for all del om du har sperre, den bolten med det lange sekskanta hodet er ikke påfyllingspluggen. Noen uheldige har skrudd den ut og endt opp med å måtte bytte/re-bygge diffen. Takk for utfyllende svar. Som du ser på bildene jeg akkurat la ut, ser det ut som jeg har den med sperre bak. Det betyr at jeg har fyllt feil olje, da jeg skulle hatt 75w140 om det du sier stemmer. Uansett litt rart jeg bare tappet av 1liter da disse skal ha 1.61. Litt slark her som dere ser, for mye? 329AC485-DDFF-474C-B8A4-4A776B5D1BAB.MOV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Det stemmer at differensial med sperr skal ha en annen olje enn framdiff, men er ganske sikker på at det er en 75W90 olje. SAF Carbon mod plus som det står i spec (erstattet av BOT720?) https://m.britpart.com/parts/repair-and-service-parts/consumables/fluids/transmission-and-drive-train-oils/lr019727lr/ Endret 17. november 2018 av Høyland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelskare Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 På 17.11.2018 den 20.17, Høyland skrev: Det stemmer at differensial med sperr skal ha en annen olje enn framdiff, men er ganske sikker på at det er en 75W90 olje. SAF Carbon mod plus som det står i spec (erstattet av BOT720?) https://m.britpart.com/parts/repair-and-service-parts/consumables/fluids/transmission-and-drive-train-oils/lr019727lr/ Ja, ser sånn ut der ja. Noen sier 75w90 og noen 75w140(?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.