Gå til innhold

U1A38-87 COMMUNICATION MALFUNCTION OF LEFT ACTUATOR


nuften

Anbefalte innlegg

Har fått denne mld. Disco3-2006. Startet med at venstre blinklys foran ikke virket. Fikk feilmld på dashbord. Når jeg tok av venstre lykt syntes jeg pluggen satt litt løst, men reflekterte ikke så mye på det der og da. Jeg prøvde å sette inn en led-pære, men hadde fortsatt feilmelding, antok dette skyldtes at jeg manglet motstand. Men nå hadde jeg fått tak i obd2 tester og leste av den nevnte feilkoden. Jeg satte tilbake opprinnelig pære i blinklyset, det blinker normalt ( pæren virket igjen....) men med dobbelt indikatorhastighet. La også merke til at afs ikke regulerer hovedlyset i høyde, ikke på høyre side heller. Og lyset stopper feil i sideretning. Og lyset som skal tenne ved rattutslag tenner heller ikke på noen side. 

Jeg prøvde å bytte om høyre og venstre lykt, feilen flyttet seg ikke. Jeg slettet feilkoden mellom hvert forsøk. Prøvde også å ta av batteri.

Jeg har funnet ut at feilkoden peker til afs-modul. Men jeg finner ikke den modulen.

Noen som vet hvor den er?

Eller andre gode tips til feilsøking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å reset bilen først .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Modulen sitter ved høyra A-Stolpe i fotbrønnen mener jeg.  Jeg antar at du har blinkende orange lys i instrument panelet på bilen også?

Skjekk steering angle kalibreringen ved å se på live values fra denne og se om det er samsvar mellom verdiene der og hvordan rattet står. Kan være så enkelt at du trenger en kalibrering av rattsensoren igjen. 

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...