Gå til innhold

+ og - , Har det egentlig noen positiv hensikt.


Anbefalte innlegg

Hei  forum venner.

 

Ser at vi har fått en slik liten anmerkning under profil  bildet vårt med pluss eller minus alt ettersom, og ett telleverk som indikerer hvor mange likes/dislikes typ du har.

 

Det er jo en morsom ting kanskje-_-, dog ser jeg hvor lite som skal til for at ett medlem får X antall minuser under sin profil,  og det ser unektelig svært så negativt ut.

Tjener dette til sin hensikt, når det er slikt. Eller burde dette bare vært fjernet igjen.

 

Hvis vi tenker litt igjennom, så gir det oss egentlig ingen vettig tilbakemld. For dette er jo ett telleverk som bare stiger og stiger. Om 2 år har kanskje veldig mange av oss flere 100 + plusser, for å komme på minus igjen da, så må du få flere hundre minuser ( dislikes )

 

Det gir en liten mening - kanskje -  å ha det for hver enkelt post( så man skjønner når man trår feil ), eller som en fin tilbakemld på at flere liker din post.

 

Men den oppsummeringen under profilbildet er kanskje ikke strengt nødvendig.

 

Hva synes Dere?  

 

Mvh Brage

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt gjøre det som facebook der du kan se hvem som har gitt tilbakemeldinger.

Det er fort gjort å få masse minus etter ett sleivspark, som kanskje vedkommende ikke fortjener.

Og veldig enkelt å slenge fra seg minuspoeng når det er anonymt.

Det blir vesentlig vanskeligere å gi minuspoeng når alle kan se hvem som har gitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noen endringer nå, så ser vii hvordan det fungerer; + og - er fjernet, liker beholdes, men gir ingen poeng. I tillegg kan man nå se hvem som reagerer på innleggene.

Poengene under medlemsbildene er også fjernet.

 

Vi prøver dette litt så ser vi hvordan dette fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min tanke om den nye poengviseren, eller hva man kan kalle det.

 

I noen tråder diskuteres det og poeng deles flittig ut.  

 

Jeg synes dette poengsystemet ødelegger diskusjonen, for noen vil få mange tilhengere, mens andre kanskje føler de har flertallet mot seg, og det synes jeg blir uheldig. Jeg tror til og med det kan virke mot sin hensikt noen ganger, kanskje til og med skape mistrivsel. 

 

Vi blir stadig færre deltagende her inne, bedre at folk skriver noen ord heller enn å dele ut poenger om de har en mening om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
På 7.1.2019 den 21.19, lafterolf skrev:

Vi blir stadig færre deltagende her inne, bedre at folk skriver noen ord heller enn å dele ut poenger om de har en mening om noe.

At en skal skrive en masse dødtekst bare for å skrive blir i alle fall helt feil for meg, da er det langt bedre å gi en + for å markere at en er enig i stedet for å fylle på med tekst til budskapet koker bort i kålen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imot "likes". Det er en kynisk oppfinnelse av facebook for å skape avhengighet. Jeg synes også det er helt tullete på et forum med voksne folk som gjerne diskuterer lange seige tekniske saker. "Likes" brukes med fordel i korte intetsigende meldinger der man egentlig ikke har noe fornuftig å komme med. Har du sett disse snappene ungdommen sender? Det renner inn med teite bilder av egentlig ingenting og etterfølgende "likes" eller no sånt. Totalt uforståelig for meg! Poenget mitt er at "likes" er lagd for en helt annen bruk enn et forum med gjerne lengre tekster med innhold man faktisk kan reflektere over. Og man må ikke nødvendigvis kommentere alt. Lafterolf skrev da at man kan skrive noe om de har en mening om noe.

 

En annen ting er anonyme "likes". Det er for meg helt idiotisk hvis det er tillatt. Hvis folk ikke kan stå for det de sier eller mener, så får de heller holde kjeft.

 

Sånn! Da er gruffet borte, og jeg kan hente meg en ny kaffe. Hård dag på kontoret... Og her kunne jeg lagt til et smilefjes, men alle vet jo at det også er for fjortiser...

Endret av Stig
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fortsatt være ungdommelig til sinns og bruke smilier.

Også fordi det er lettere å markere ironi , fleip , revolver , osv. enn kun verbalt.

 

PS

Vil gjerne ha en HATES for å legge på innlegget til Stig. <_<:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har et poeng der Gaute. Kan være vanskelig med spøk skriftlig. Det viser jo tydelig reaksjonene noen ganger.

 

Jeg siterer Piet Hein:

Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler like dårlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Vil gjerne ha en HATES for å legge på innlegget til Stig. <_<:D

 

du HATER ikke et innlegg, du DISSER det ( som jeg idag fikk med meg at faktisk står for kortversjon av dislikes... etter ha hørt begrepet i over 5 år... ) cool

 

Og nei, ifølge ungdommen er vi faktisk ikke så unge og kule og trendy som vi tror, bare gamle og teite og mot gaming......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen har alltid sagt at mammaer er til for å gjøre barna flaue.

 

Lurest at vi gamlisene er gamle ,ble meg forklart av ett av barnebavianene på 5år.

Skulle bare vise et stunt i husken fra min tid i den med påfølgende halt og hink resten av dagen.:wacko:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 8.50, SveinHa skrev:

At en skal skrive en masse dødtekst bare for å skrive blir i alle fall helt feil for meg, da er det langt bedre å gi en + for å markere at en er enig i stedet for å fylle på med tekst til budskapet koker bort i kålen...

 

Det som er virkeligheten er jo at folk ikke gidder å gi tilbakemelding annet enn å trykke på en hjerteknapp. Selv syntes jeg det var trivelig å ha den knappen der slik at de som likte en kommentar kunne gi uttrykk for det uten å skrive en ny kommentar.

Folk som oppfatter en "liker"-knapp som en popularitetskonkurranse tar knappen litt for alvorlig, tror jeg.

Samma faen. Jeg klarer meg både med og uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...