Gå til innhold

Korrosjon rundt frontrute


Admiral

Anbefalte innlegg

 

Trenger litt hjelp: 

 

Vurderer kjøp av en Defender som ser ut som den har blitt fulgt opp teknisk, men mangler litt TLC.

 

Jeg har ikke fått saumfart alle kriker og kroker enda, men så langt ser det greit ut. Litt rust her og der, men jeg har ikke funnet noe utover det som må forventes.

Usikker på om den er rustbehandlet, i så fall er det en stund siden.

 

Det som bekymrer meg er denne korrosjonen rundt frontruta. Det er kun dette feltet her jeg har funnet. Litt pussig sted å finne det - skjønner at tæring kommer med forskjellig kvalitet metall, men her er det vel kun alu "så langt øyet ser" så hvorfor det dukker opp vet jeg ikke. 

 

Kan det skjule et større problem?

Hva gjør jeg med det?

 

Og jeg HAR lest forumet (med stor interesse!), men fant ikke noe om akkurat dette.

 

 

 

IMG_0589.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får tæring der, andre ikke. Torpedoveggen er i stål, og mellom den og vindusramma er det pakningslist, både for å tette, men også for å isolere mellom metallene. Siden dette fungerte bra ble det for stor kontrast mellom de andre tragiske løsningene, så etter å ha spekulert vel og lenge fikk de ideen med å lage solide klumper av hengsler uten bevegelighet som sikret god galvanisk kontakt mellom metallene.^_^

 

Jeg vet ikke om tæringen kan stoppes når først har startet.

Men du kan bremse den ved å skrape og lakkere med noe som ikke slipper luft igjennom. Linolje brukes av noen, den trenger inn og fyller porene og dermed stopper oksideringen.

 

Nye pakninger på hengslene er sikkert ikke dumt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også litt korrosjon på vindu, men setter på pakning bak hengslene nå for å hindre kontakt mellom metallene. De bør også forsegles litt ekstra da jeg mistenker at vann har kommet inn der og er endel av rustproblemet lenger ned på min. Står også noe om det i water ingress manual. 

 

Sjekk a stolpene også. Tro meg, du har ikke lyst til å begynne å surre med sveising og rustjobb der om det er ille:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎/‎9‎/‎2018 at 9:15 AM, gautes said:

Korrosjonen opprettholdes dessverre av boltene som holder hengsler og andre deler på plass.

Men alle monner drar.

På Miele tørketromler har de sånne fine kombihylser som både er skive og hylse i ett i klar gummi til gjennomgående skruer ... De virker der vibrasjons-/lyddempende og vil (om enn ikke til tilfelle tørketrommel) antakelig også kunne sørge for mindre galvanisk ledning mellom metall som ikke burde ha kontakt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår 2011 mod fikk vi en del 'korosjon' rundt gummilist til frontruta. Tok ut rute og det så ut som et ruteskift hos glassmester var utført med skarpt verktøy som hadde ødelagt lakken. Slipte forsiktig ned til ren aluminium. Brukte syregrunning og billakk. Etter snart to år er fortsatt - hel ved -.

 

Hilsen Petter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...