Admiral Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Trenger litt hjelp: Vurderer kjøp av en Defender som ser ut som den har blitt fulgt opp teknisk, men mangler litt TLC. Jeg har ikke fått saumfart alle kriker og kroker enda, men så langt ser det greit ut. Litt rust her og der, men jeg har ikke funnet noe utover det som må forventes. Usikker på om den er rustbehandlet, i så fall er det en stund siden. Det som bekymrer meg er denne korrosjonen rundt frontruta. Det er kun dette feltet her jeg har funnet. Litt pussig sted å finne det - skjønner at tæring kommer med forskjellig kvalitet metall, men her er det vel kun alu "så langt øyet ser" så hvorfor det dukker opp vet jeg ikke. Kan det skjule et større problem? Hva gjør jeg med det? Og jeg HAR lest forumet (med stor interesse!), men fant ikke noe om akkurat dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Noen får tæring der, andre ikke. Torpedoveggen er i stål, og mellom den og vindusramma er det pakningslist, både for å tette, men også for å isolere mellom metallene. Siden dette fungerte bra ble det for stor kontrast mellom de andre tragiske løsningene, så etter å ha spekulert vel og lenge fikk de ideen med å lage solide klumper av hengsler uten bevegelighet som sikret god galvanisk kontakt mellom metallene. Jeg vet ikke om tæringen kan stoppes når først har startet. Men du kan bremse den ved å skrape og lakkere med noe som ikke slipper luft igjennom. Linolje brukes av noen, den trenger inn og fyller porene og dermed stopper oksideringen. Nye pakninger på hengslene er sikkert ikke dumt det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Det ligger en gummipakning mellom tak og vinduspanelet også. Den er ikke lett å se på bildet ditt. Vet ikke om det skal være som på bildet ditt, eller om noen har klabbet på noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 7. november 2018 Forfatter Del Skrevet 7. november 2018 Takk for gode råd - da er jeg litt beroliget. Skrape, olje, prime, lakke + nye pakninger høres ut som veien videre. Kan heller ikke se at det var noen pakning mellom tak og vindu, men det skal sjekkes. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Litt usikker på hvor synlig den øvre pakninga skal være, så ta observasjonen med ei klype salt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Hadde også litt korrosjon på vindu, men setter på pakning bak hengslene nå for å hindre kontakt mellom metallene. De bør også forsegles litt ekstra da jeg mistenker at vann har kommet inn der og er endel av rustproblemet lenger ned på min. Står også noe om det i water ingress manual. Sjekk a stolpene også. Tro meg, du har ikke lyst til å begynne å surre med sveising og rustjobb der om det er ille:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Korrosjonen opprettholdes dessverre av boltene som holder hengsler og andre deler på plass. Men alle monner drar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 On 11/9/2018 at 9:15 AM, gautes said: Korrosjonen opprettholdes dessverre av boltene som holder hengsler og andre deler på plass. Men alle monner drar. På Miele tørketromler har de sånne fine kombihylser som både er skive og hylse i ett i klar gummi til gjennomgående skruer ... De virker der vibrasjons-/lyddempende og vil (om enn ikke til tilfelle tørketrommel) antakelig også kunne sørge for mindre galvanisk ledning mellom metall som ikke burde ha kontakt...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petter Aquadog Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 På vår 2011 mod fikk vi en del 'korosjon' rundt gummilist til frontruta. Tok ut rute og det så ut som et ruteskift hos glassmester var utført med skarpt verktøy som hadde ødelagt lakken. Slipte forsiktig ned til ren aluminium. Brukte syregrunning og billakk. Etter snart to år er fortsatt - hel ved -. Hilsen Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.