Gå til innhold

Kjøp av D3


SiggenRRC

Anbefalte innlegg

God kveld folkens! 

Nå ligger det noen spennende / interessante objekter ute på finn.no - har lenge vurdert en D3 og nå ser det ut som muligheten byr seg! 

Må bare selge unna en annen bil først, hvilket skjer i løpet av morgendagen sannsynligvis... 

 

Derfor lurer jeg på følgende; 

 

1. Hvordan er D3 med manuell kasse, det ligger en ute med høyde-sensor problemer, dette kan selvsagt være litt kluss, men det jeg tenker mest på er om jeg vil ha den med manuell.... ? 

2. Det ligger en D3 ute i Skien, denne fusker ved pådrag, tips til feil mottas med stor takk. Tenkt selv på diesel / luft eller EGR som kan kødde det til litt? Andre ideer? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør seg godt med automatkasser men ikke noe feil med manuell kasse hvis man liker det. Kanskje montere stålfjærer også så er det jo nesten ikke noe elektronikk igjen på den ;) (burde friste litt det...)

 

Mener å ha lest at noen har hatt litt problemer med svinghjul men sikkert ikke noe stort problem det.

 

Tror jeg ville valgt en D3 som er godt vedlikehold og forhåpentligvis ikke har alt for mange kilometer på seg. Enig at vedlikehold er viktigst men så er dagens biler laget for å bare holde en viss lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ryker det mye av den ved pådrag? Kan være sprekk øverst i den tykke turboslangen fra intercooleren eller sprekk i selve intercooleren. Skal være greit å fikse. 

 

Kan kanskje også være turboen som er gåen - verre og mange timers skruing for det er trangt, eller aktuatorstag til turboen som også er plagsomt men kan fikses med litt skruing. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...