Gå til innhold

Webasto diesel varmer til disco III tdv6 2,7


ValentineUlf

Anbefalte innlegg

Har 2005 mod diso III tdv6 2,7. Har hatt den siden ny.  Har byttet webasto 3 ganger, og nå krangler den igjen. vil ikke starte. 

Går det an å få den bygget om til at jeg kan starte den med bryter? Altså ikke automatisk? Noen som har en ide??

 

Ulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F162590138547

 

Dette er den billigste måten å starte en thermo top v (webasto som sitter I discovery 3).  Så finnes det et utall løsninger ettersom lommeboka ønsker. Webasto 1533 timer, BAS fjernstyrt controller (startes med LR knapp på original nøkkel), GSM løsninger (startes med sms), app løsninger ( startes og overvåkes med app på telefonen) sistnevnte med mulighet for start av kupevifte.

 

Du skriver at du vil starte den med bryter, om du mener å starte den med en knapp inne i bilen, må du koble webastoen vekk fra bilens canbus, da bilens ekstravarmerfunksjon overstyrer alle andre signal når bilen er "våken". 

Endret av Hanslr
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei HANSIR: det er nettopp det jeg helst vil; koble webastoen vekk fra bilens canbus, men hvordan kan det gjøres? Problemet er jo ofte at bilen går for lite - eller riktigere at motoren går for liten tid - hvilkjet gjør at webasto starter og stopper, starter og stopper osv. Lar det seg gjøre å koble den på en egen bryter inne i bilen, slik at jeg kan starte og stoppe den ved behov?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker, leste noe om det før lenge siden på en russisk side. Husker ikke detaljene. Dette var på en annen bil, men samme Webasto, Thermo Top V (TTV).

 

Du kan starte webastoen med W-bus signal inn på Pin2 (det er dette alle disse kontrollerne gjør)

 

Pin4 og Pin7 er can low og can high. Om du kutter disse så snakker ikke webastoen med bilen, men vet ikke om den vil mangle noen signaler den trenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne funnet ut av det samme. Blir litt for mye småkjøring og bare synd å kjøre webasto'n i så korte perioder.

 

Jeg aktiverte Timed Climate Control da den ikke var levert med det men jeg har bare fått timer, den har ikke noe mulighet for å koble webasto ut eller stoppe den fra å starte dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke altox utgave med bryter? 

Burde vel gå å koble seg direkte på can bus til brenner . Og koble brenner fra å.bilens can ..... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler litt info om webasto kunskap som jeg har samlet på oppigjennon de få åra jeg har fikkla med dette.

 

Jeg tenkte det samme som tråd starter. Å ha en enkel bryter for av og på hadde vært toppers.

 

Jeg har webasto i arbeids bilen ( fransk skitt som står på verksted, igjen med motor trøbbel)

Denne webastoen type c/z (psa) blir styrt på den "gamle" måten. Altså 12v / gnd. For av og på via i/o pinne på motor styringa til bilen. 

Koblet til vvt med laptop på pinne 3 i konnektor x1 for å se om jeg kunne starte varmeren, men den gang ei. 

Ved å kjøre auto detect heater i vvt på lr så dukker det opp c/z som type og i jobbe bilen står det c/z(psa).  I følge webasto norge så forteller de meg at det er opp til hver bilprodusent å velge hvordan oppsett de ønsker at varmeren skal ha, så programerer webasto selv brennerene sine før de blir sendt ut og montert i bil.

 

Jeg har ikke prøvd å koble ut canbus til webastoen fra bilen for å se om jeg kan legge pinne 1 i x1 konnektoren til jord ellet 12v  for å se om den starter. Om det virker eller ikke kommer ann på hvilken software som ligger i webastoen slik jeg har forstått det.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starter ikke når du slår av ventilasjon, det pleier jeg å gjøre ved korte turer, ellers har jeg BAS fjernkontroll og kobler den inn ved en liten tur, da brenner den i 45 min. Har akkurat kjøpt min 3. Webasto, den andre blir demontert og rengjort, pleier å være tilstrekkelig med rengjøring av brennkammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Løfter denne litt da vi satt og diskuterte det samme her om dagen. 

Har noen fysisk koblet Webasto i Disco3 bort fra canbus, og styrt den med egnet utstyr?

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2018 den 21.42, reitsma skrev:

Den starter ikke når du slår av ventilasjon, det pleier jeg å gjøre ved korte turer, ellers har jeg BAS fjernkontroll og kobler den inn ved en liten tur, da brenner den i 45 min. Har akkurat kjøpt min 3. Webasto, den andre blir demontert og rengjort, pleier å være tilstrekkelig med rengjøring av brennkammer. 

Er det tilfelle? 

Den er jo en tilleggs varmer for motoren. 

Om ventilasjon er på el av påvirker vel ikke webasto? 

 

Tror eg skal montere en lys diode, med signal fra sirkulasjon pumpe. Så ser man når den er aktivert eller ikke ved kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...