Gå til innhold

Barndomsdrømmen - 1983 110 V8


JokerS30

Anbefalte innlegg

I 2010 betalte jeg kr 3788,- for å galvanisere alt til min serie bli.

 

VIndusramme, cappings, smådeler, veltebur, rocksliders, støtfange etc. Alt, du har jo sett bilen min.

 

Absolutt vært pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, motom skrev:

Ikke veldig dyrt å varmforsinke, men kjedelig hvis du må fjerne maling eller pusse rust :(

mine er helt strøkne galvaniserte, men påført 1cm tykt lag med diverse typer maling.

Må nok sandblåse om det skal realiseres !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Er du sikker på at malingsfjerner tar galvinga? 

nei, men å " presisjonsstrippe " mens delene sitter på bilen, tror jeg neppe går an. 
Har tatt frontfangeren mv med god, gammeldags reprin, og 2 timer med skrape og god musikk & en ølboks eller 2, og det ble helt OK det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JokerS30 skrev:

nei, men å " presisjonsstrippe " mens delene sitter på bilen, tror jeg neppe går an. 
Har tatt frontfangeren mv med god, gammeldags reprin, og 2 timer med skrape og god musikk & en ølboks eller 2, og det ble helt OK det....

Men du er villig til å demontere for å få dem varmgalvanisert? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lafterolf skrev:

Men du er villig til å demontere for å få dem varmgalvanisert? 

Det er litt avhengig av tidsfaktoren. Hvor raskt jeg kan få tilbake etter levering rett og slett.
Å ha bilen stående i ukevis som en haug i garasjen, har jeg litt lite lyst på, men selve skrujobben er vel kurant nok....

PS  - er det helt vanlige popnagler, eller er det Monel eller noe annet fancy som benyttes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spørsmål jeg håper få litt hjelp med:
Taktrekket i bilen, er et slags " beige nålefilt " av noe slag. Det ser egentlig helt originalt ut.
Plata over bakdøra, var borte. Jeg har nå fått tak i, men trekket på dennee er et slags " glatt nylonstoff" på en måte. Det stammer fra en taket TD5 Defender.

Vet ikke om det er så innmari lett å se her; men det gir en pekepinne ! 

 

Neste er nedre bakskjermene, som i kjent Defender-stil er kjørt godt i stykker.

Har sett diverse " plates " og " guards " som skal forsterke / skjule skader i dette området, uten å ha funnet noe jeg liker noe særlig.
Tips ? Vurderer bare å sparkle opp ( igjen ) men da må vel hele bakskjermen males opp også...

IMG_20190813_142356.jpg

IMG_20190925_155133.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ser ganske fin og patinert ut! Ikke for bulkete :)

 

Er det mulig å få tak i tilsvarende taktrekk for å fikse opp interiøret? Hvis du vil ha nakkestøtter bak så er det jo mange som monterer lastegitter og monterer nakkeputer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

Synes den ser ganske fin og patinert ut! Ikke for bulkete :)

 

Er det mulig å få tak i tilsvarende taktrekk for å fikse opp interiøret? Hvis du vil ha nakkestøtter bak så er det jo mange som monterer lastegitter og monterer nakkeputer på det. 

Helt uaktuelt å bytte taktekket da det er ca helt og pent. 

2 timer siden, gautes skrev:

Sparkel og aluminium karosseri er sjelden gode venner.

Aluminium beveger seg mye mer enn sparkelmassen for å si det enkelt . 

Ja. Har du peil på om tinn blir på samme viset? 

Gamlegutta fortinna men det var kanskje på stål.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SveinHa skrev:

Ingen V8 rumling???!?!??!?

jeg oppdaget nå at microfonen tar opp høyfrekvente lyder mye bedre enn lavfrekvente, så det eneste du hører er susinga fra de dobble kjøleviftene......

Jeg får prøve med et annet opptaksmedium..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...