Gå til innhold

Barndomsdrømmen - 1983 110 V8


JokerS30

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Roar Moslet skrev:

Joker, kjøp Mallory delene i Norge, det tror jeg faktisk er billigere enn England.

Vi har bedre priser på amcar deler her enn på holmen i vest.

Prøv Sarpsborg Motor

 

Takk - godt tips. Jeg har også Mallory-deler under panseret.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med Sarpsborg på morran, det trengte en typebetegnelse på systemet i bilen, heldigvis er alt av merkeplater osv helt borte vekk, så det var enklere sagt enn fixa....

Har dog en reservefordeler med makent lokk ( som vi knakk stiften på i FORRIGE basketak ), så da kan ikke den brukes heller.....

Håper jeg finner et serienummer på den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Sarpsborg motor, og de sender sporenstreks et nytt lokk !

Har forresten ALDRI snakket med butikk i Norge med bedre kundeservice !

For historien kan det nevnes at lokket har betegnelse 2092M til Rover-fordeleren, og dette hadde fler overgangsnumre grunnet oppkjøp og sammenslåinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhoi, tusen takk Frode, men jeg står over til i morra ! Så ikke innlegget ditt før nå, beklager !

Kanskje jeg kan invitere på Kaffe og Edelbrock-grunnjustering en dag i stedet ? Jeg har ALDRI satt en skrutrekker i noe sånt, og det foresvever meg den går litt... host-hark... skikkelig rikt for å si det sånn !

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke med en perm med diverse informasjon?  Mener at det i den er informasjon om hvordan justere Holley (Weber) forgasseren - eller?  Høres ut som du er inne i en spennende fase med ulike utfordringer.  Alt normalt altså...  Jeg har nesten fått ut motoren av vår -04 D2 V8 - og komplett "ny" 4,6 kom fra England i går - så i løpet av et par uker så har vi en ung, sprek og ren motor installert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Atle G skrev:

Fikk du ikke med en perm med diverse informasjon?  Mener at det i den er informasjon om hvordan justere Holley (Weber) forgasseren - eller? 

 

Jo, problemet er at mye av " terminolgien " som brukes, ikke betyr noe som helst for meg. Har ikke eid en som jeg har rørt en tennplugg på, siste 25 år, så det er greit med litt voksenopplæring på akkurat det området.

F.eks brukte jeg endel timer på å stusse over hvorfor det står Holley i dokumentasjonen, men Weber på siden av forgasseren, jeg trodde det var feil forgasser, men den så jo _HELT_ lik ut........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var det nye lokket montert, og bilen fyra omtrent momentant opp.

 

Fikk bestillt et nytt lokk ( sikring mot å knuse det man har, er å ha et ekstra på hylla ) samt en radiatorslange, en chockewire.

Et pedestal-shim-kit ble også med, så får vi se om vi trenger det. Syns selv at motoren bedrer lydbildet sitt betraktlig for hver gang den fyres opp.


Nå gjenstår snart bare å lodde ekspansjonstanken, og finne ut åffer servo-oljen ramler kjappere på gulvet enn jeg rekker helle de på. Iaf nesten !

Og så bør jeg kanskje bruke sommerdekk når jeg skal på tur med den bilen, iallefall om ikke for lenge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ting går litt saktere nå, men det kryper framover:
Favoritt-smeden min var innom med nyloddet ekspansjonstank idag, og jeg fikk tid til å adressere servoen som ikke funka. Vi var ganske sikre på at det var rørene som var råtne, så sikre at jeg ikke hadde sjekka pakningene på banjoen til røret fra tanken til pumpa. Her mangla ( !  ) det en kobberring, og med litt styring og handling og henting, ble det tett og fint

 

Jeg har VELDIG lyst til å få på bilen prøveskilter, men det får være til over påske. Skal først forsøke på få noe mer tidsmessige felger hadde jeg tenkt.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, telindnor skrev:

Eller stål Defender felger i samme farge. 


Hvordan ser de ut ? Har noe hønngamle felger liggende, tror det må være fra seriebil. De er ikke helt gode å avballansere er jeg redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet seriebil felg på Defenderen. Testet på Santanaen som også har skivebremeser rund baut, og der snurret ikke seriebilfelgen, da det er noen forhøininger bak på seribilfelgen. som tok tak i calipteren. Wolf, D1 og Modular funket helt fint på den. Vet ikke om der er samme utfordringen på Defenderen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lafterolf skrev:

Defender stålfelger er lik seriebilfelgene. 5,5x16". 

 

På denne er kun orginalt bra nok;)

 

Er ikke Wolf originalt nok syns du ?

Har alltid likt utseendet på WOLF-felgene, men om det tar bort det visuelle preget på bilen, så er jeg jo enig i at det blir feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet Wolf felgene ikke ble levert på Stage 1 men de har vel samme design, med unntak av luftehullene?? Var vel britisk militære som krevde sterkere felger eller husker jeg feil?

 

Synes nå bare de ser bra ut :) Seriebil felg med litt grovt mønster er ikke feil det heller!! :O

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...