robertsoevik Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 10 minutter siden, JokerS30 skrev: Jeg vet ikke Rolf, finner bare et papir ( udatert ) der det står at kassa er byttet, og listet opp div annet utført også... Bruker en £6 enquiry servicen til British Motor Museum tror jeg en kan klare å finne original girkasse nr Espen. https://www.britishmotormuseum.co.uk/archive/information-services Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 16 minutter siden, robertsoevik skrev: Bruker en £6 enquiry servicen til British Motor Museum tror jeg en kan klare å finne original girkasse nr Espen. https://www.britishmotormuseum.co.uk/archive/information-services Eller denne: http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 7. november 2018 Forfatter Del Skrevet 7. november 2018 Litt skjer det da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Gratulerer med flott bilDen jeg hadde,var det Edelbrock forgasser på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 7. november 2018 Forfatter Del Skrevet 7. november 2018 Ja, denne er det også Edelbrock-gasser til. Forsøker spore opp en motor som med minst mulig hazzle lar seg montere ned i maskinrommet og fyre mens jeg er i tenkeboksen hva gjøre med originalmotoren. Smeden har kommet opp med etpar alternativer, begge trenger endel arbeid, så hadde vel Jermund noe på lur, der jeg må demontere greiene og bytte svinghjul og litt smått. Så er det noen i ikke-altfor-lang-avstand som har en grei 3,5 som bare er å heise ombord uten noe jobb i det hele tatt, er dette veldig interessant. Hovedsakelig fordi jeg vil få fyra bilen, og testet litt differ og girkasser osv før jeg bestemmer veien videre. Tenker da komplett motor med clutch, forgassere, gjerne komplett med aggregater og det hele. Hvis så: PM ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Gratulerer med snasen stasvogn, 110 med V8 er noe eget ja Denne ville jeg forsøkt å holde så original som mulig, det fortjener den. Som leketøy finnes det mye annet som kan benyttes. Du må få oppdatert profilbildet ditt nå, passer ikke med 'talibanesel' der nå som du har skikkelig bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 LT95 med vakuum kontroll for sentral diff sperre er originalt - samme boksen som på Range Roveren. Girboks og transfer kasse er kobla sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Litt tidlig OneTen/Ninety info. 83 og 84 modell OneTen med V8, skal ha lt95 kasse, akkurat slik som i eldre RR, V8eren yter 114 hk. I 85 fikk V8eren i OneTen, Santana kasse lt85, og da kom også Ninety V8. Motoren fikk da litt bedre kam, og elektronisk tenning, noe som økte effekten til ca 130hk Jeg har faktisk hatt en 83 OneTen V8, en 85 Ninety V8, og har nå en 86 OneTen V8, i tillegg til noen V8er RR, ja og div amerikansk V8era. Artig med V8 når det fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Jeg står litt fast her nå; da jeg er begynt montere sammen en 3,9l modeller r som sto inni bilen når den kom til gards. Jeg finner i bøker og andre steder, stadige referanser til noe som omtales som baffle plate eller flame traps. Har alle V8 disse baffle-plates, eller er det bare noen modeller som er utstyrt med dette ? Såvidt jeg skjønner skal det sitte en foran på ene toppen, og bak på den andre, men jeg finner ikke denne delen noe steder i sakene som fulgte med; og da blir jeg litt i tvil egentlig..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 https://www.paddockspares.com/603330-engine-flame-trap-v8.html Fant en baffle plate til triumph når jeg googlet. Blikk-skjold av noe slag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Har ikke sett dem på alle forgasser -åtterne jeg har skrudd på , men de kan ha blitt fjernet tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 da hopper jeg over det punktet. Bunnpanna på den gamle motoren inneholdt en halv.... veivlagring, så det er ikke rart det rakla litt skikkelig. Må ha en clutchpakke fant jeg ut, da lamelldiscen var .... oppbrukt + mva også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Husk svinghjulsforing + oljing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Oljing ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Svinghjulsforingen er vel av bronse og bør ligge i oljebad ihvertfall natta over før den monteres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Ahh - takker ! Enda et spm: det står endel steder at valley-gasket`en skal reinforces med pakningsmasse ved montering. Gjør folk det, eller monterer dere den tørr ? Ser det fins fler utgaver avhengig av leverandør, er det avhengig av pakningsleverandør, eller bør man uansett legge på tynt med pakningsmasse ? ENDA et spm: byttes normalt blekkene som presser valley-gasket`en på plass ? Står ikke i boka mi at de skal byttes rutinemessig, bare ved behov.... 21 minutter siden, Jari skrev: Svinghjulsforingen er vel av bronse og bør ligge i oljebad ihvertfall natta over før den monteres Nå føler jeg meg skikkelig teit, men hvorfor det egentlig ? Trekker olja inn i messingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Litt bilder er morro, iaf for historikken: Foreløpig er det ikke så mye å vise fram, men en blank-fin V8 er vel i disse dager egentlig like attråverdig som en levende snøleopard-unge.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Jeg ville hatt på litt pakningsmasse rundt vannkanalene ihvertfall, just in case Og bronseforinger er såpass porøse at de trekker til seg olje, vet ikke hvordan messing er hvis du har det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 sorry, blingsa. Messing og bronsje er IKKE det samme.... Pakningsmasse som jeg brukte på Kadett C`n min er blitt litt hard i tuba, er det OK å belegge pakninger med BLÅ PERMATEX ? ( kjenner det er endel år siden sist jeg rota i en motor.... og noen til .. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 (endret) Edit: fant fram ! Endret 18. november 2018 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 På 16.11.2018 den 19.12, Jari skrev: Jeg ville hatt på litt pakningsmasse rundt vannkanalene ihvertfall, just in case Og bronseforinger er såpass porøse at de trekker til seg olje, vet ikke hvordan messing er hvis du har det? Det kommer ann paa pakningen du bruker, men du maa kanskje stramme etter ogsaa, og sjekk etter motoren har blitt varm. Tror du kan finne diverse typer "valley-gaskets" naa saa det er en god ide aa sjekke instruksjonene fra de som lager produktet. "baffle plate eller flame traps" er kanskje ikke i bruk med EFI? Standard paa vanlige forgassere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Trodde det måtte være flame traps på alle disse motorene. Jeg har jo noen av disse motorene i drift i forskjellige volum og utgaver, kan selvfølgelig ha oversett noe, mener likevel jeg har slike systemer på både forgasser- og innsprøytingsmotorer. Har alltid noen slike liggende, de har en tendens til å klogge seg grunnet vannholdig oljedamp. Pleier å kjøpe med nødvendige slanger, slangene har en tendens å sprekke. H A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 (endret) bestiller nye flame-traps / baffles, ingen grunn til å ikke følge boka tror jeg ! Jeg er dårlig på forklare, her fra boka! Kan legge til at jeg har to motorer, begge i varierende demontert tilstand, det følger med en haug deler, og bøkene jeg har er fra 3 tiår ( ! ) der utviklingen ikke har stått helt stlle. Å prøve fikle dette sammen, tar nødvendigvis noe tid.... spesielt når bøkene er veldig uklare rundt litt vesentlige detaljer. Den messingforinga inni veiva, finner jeg ikke i NOEN av bøkene jeg har, men den sitter på den gamle, men ikke den nye motoren. Bestillte 3 ulike størrelser fra Rimmer, så håper jeg at en av de passer. Clutchen til bilen passer heller ikke ift katalogen, da bilen har fått byttet girkasse. Jeg er ikke helt ekspert på alle variantene som finnes, og er forberdt på gå litt i baret før jeg er helt i mål.... Endret 18. november 2018 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg holder på med en 3.5 v8, har du noe oversikt over moment for de ulike boltene på motoren? forgasser innsug, topp deksel og lignende Finnes det noen oversikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 Ja, dette har jeg bok på. Send meg eposten din på PM, så skal eg prøve knipse noen bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.