Gå til innhold

Disco 3 parkeringsbrems problem


CuckoosNest

Anbefalte innlegg

Hei 

Vår Discovery 3 har stått i ro en stund og da jeg skulle bruke den i går ville ikke parkeringsbremsen av. 

Etter flere forsøk begynte parkeringsbremslyset å blinke og det slapp taket. 

Alt er nytt i den mekaniske parkbremsdelen i bilen, så det er vel kanskje en elektronisk feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket er under/bak girvelgeren og skal være der. 

 

Virker håndbrekket nå?

 

Siden du fikk håndbrekket til å løse ut etter flere forsøk kan det være at hånbrekksmodulen hadde låst seg (jammed) dette skjer enten ved feiljusterte eller utslitte håndbrekksko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jammed altså. Alt skal være nytt baki der, men da kanskje det beste er å kontakte verksted som gjorde jobben og få dem til å ordne opp. 

Jeg har lest så mye om bremselysbryter som kan gi feilsignaler så jeg trodde kanskje det var problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎11‎.‎2018 den 21.53, CuckoosNest skrev:

Hei 

Vår Discovery 3 har stått i ro en stund og da jeg skulle bruke den i går ville ikke parkeringsbremsen av. 

Det er jo helt normalt med mekaniske parkeringsbrems. Ingenting er galt bortsett fra at den ikke har blitt brukt.

Var det til og med litt fuktig når du parkerte, så er dette helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...