Gå til innhold

Endelig en DAB-adapter med flere kanaler.


Anbefalte innlegg

Adapteren formidler 18 kanaler samtidig og programmeres via en app på telefonen.  Så legger man inn et forvalg på bilens originalradio til hver av DAB-kanalene og betjener det hele som om det fremdeles er FM.  Da er det bare utfordringen med montering av en god antenne igjen - og ja, problemet med dekning, scanning av kanaler når man kommer inn i et nytt område osv.  Men DAB i bil uten orignal DAB radio er i alle fall blitt mer spiselig...

 

https://www.dinside.no/motor/med-denne-boksen-blir-fm-radioen-brukbar-igjen/70389802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god løsning men er litt spent på hvordan det blir å ta inn 18 FM signaler da jeg opplever at min Tiny Audio C10 faller ut av og til selv om den bare sender på en frekvens... 

 

Blir spennende å høre hvordan den fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av ulempen med en slik løsning er jo at det kan bli trangt på fm-båndet i enkelte områder, innimellom.

 

Jeg har brukt et Tiny Audio-adapter ei stund, og det er ikke så rent sjelden jeg plutselig hører på kanalen for nabobilen. Bruker en såkalt "hardlinking"(?) så er det mulig det problemet forsvinner, eller i det minste reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Dette har jeg etterspurt, også her på forumet!

 

Når det gjelder kvalitet og at man tar inn fra andre biler så lurer jeg på om denne kobles rett på antenneinngangen? Kan det i så fall bli problemer med våre biler, jeg innbiller meg at de har to antenner?

 

Er ikke glad i å holde på med slikt så jeg ønsker ikke å være prøvekanin. Blir veldig takknemlig hvis de som installerer dette gir en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik, at den kobler bort bilens antenne, og sender direkte inn på bil radioens ant inngang. 

Så inteferens fra andre FM sendere birde være minimalt, om ikke " ikke" eksisterende. 

 

Har brukt en billig kina dab 1 års tid nå, som sender på FM båndet, uten å være tilkoblet bil radioens ant inng. HAr enda ikke fått noe forstyrrelser fra annen trafikk inn .....

 

Men håper noen her inne, kommer med en liten erfarings tilbake mld

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, oggioffshore skrev:

Har forstått det slik, at den kobler bort bilens antenne, og sender direkte inn på bil radioens ant inngang. 

Så inteferens fra andre FM sendere birde være minimalt, om ikke " ikke" eksisterende... 

Det er vel dette som kalles "hard-linking"? Det vil i hvert fall redusere problemet med forstyrrelser fra andre biler. Om det klarer å fjerne det helt vet jeg ikke, men jeg tviler vel på at det er helt "vanntett".

Jeg har brukt et fm-adapter, fra Tiny Audio, i tre forskjellige biler, og har opplevd en del forstyrrelser fra nabobiler, men jeg gadd heller aldri å finne noen "bortgjemt" frekvens å sende på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...