Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
Tore Kjernmoen

Endelig en DAB-adapter med flere kanaler.

Recommended Posts

Adapteren formidler 18 kanaler samtidig og programmeres via en app på telefonen.  Så legger man inn et forvalg på bilens originalradio til hver av DAB-kanalene og betjener det hele som om det fremdeles er FM.  Da er det bare utfordringen med montering av en god antenne igjen - og ja, problemet med dekning, scanning av kanaler når man kommer inn i et nytt område osv.  Men DAB i bil uten orignal DAB radio er i alle fall blitt mer spiselig...

https://www.dinside.no/motor/med-denne-boksen-blir-fm-radioen-brukbar-igjen/70389802

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for lenken. Denne skal prøves. Får håpe de er flinkere på radio enn til å skrive.^_^

Norsk pordusert og utviklet smart radio som lar deg bruke radioen i bilen på den måten du var vant til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en god løsning men er litt spent på hvordan det blir å ta inn 18 FM signaler da jeg opplever at min Tiny Audio C10 faller ut av og til selv om den bare sender på en frekvens... 

Blir spennende å høre hvordan den fungerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe av ulempen med en slik løsning er jo at det kan bli trangt på fm-båndet i enkelte områder, innimellom.

Jeg har brukt et Tiny Audio-adapter ei stund, og det er ikke så rent sjelden jeg plutselig hører på kanalen for nabobilen. Bruker en såkalt "hardlinking"(?) så er det mulig det problemet forsvinner, eller i det minste reduseres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg etterspurt, også her på forumet!

Når det gjelder kvalitet og at man tar inn fra andre biler så lurer jeg på om denne kobles rett på antenneinngangen? Kan det i så fall bli problemer med våre biler, jeg innbiller meg at de har to antenner?

Er ikke glad i å holde på med slikt så jeg ønsker ikke å være prøvekanin. Blir veldig takknemlig hvis de som installerer dette gir en tilbakemelding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå