Gå til innhold

Velkjent discoproblematikk


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har støtt på klassisk discoproblematikk med vann ved a-stolpene når det regner veldig mye. 

 

Utifra bildene, anslår dere at vannet går inn pga tett drenering til takluken, eller pga åpning ved innfesting til frontruten? 

 

Noen tips?

 

 

AFD4361D-382D-4FF9-9193-4FD166C1367A.jpeg

E684EC8A-352D-4E1F-8D26-4BEC2420B501.jpeg

4C1BA2DC-2E8C-422E-85D3-20AC1D61807C.jpeg

93BDC13E-3BAD-445A-A548-8E10E77F0F88.jpeg

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det kommer fra tak. Jeg har hatt lekkasje i a-stolper grunnet feil bruk av clips, og lekkasje til dørk på passasjersiden forran grunnet slapt scuttle panel og vann ned i åpning til luftinntak til kupé. 

 

Har ikke takluke og tror det må være synderen da vannet ser ut som det kommer inn veldig høyt. Vet ikke om øverste hullet til klips i a-stolpen sitter lenger nede..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger sikkert en guide .

 

Mener huske at på høyre side kommer den ut i luft inntaket . Eg klippet opp litt av den gummi vann låsen . Slik at den er åpen hele tiden . Er også en rør skjøt som er mye omtalt . Spes om man prøver å stikke en streng el.l ned igjennom drenering .

 

Venstre side munner  vel ut et sted rett bak hjulet innafor inner skjermen .

Tror eg .

 

Mener å huske eg bare blåste med ned justert trykkluft . Var litt møkk å sånn som kom ut .

 

 

Forøvrig greit å notere hvilken bil det gjelder i tråd tittel . <_<:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd lekasje i fra takluke selv enda, men kommer sikkert. Har tenkt på om det kunne vært råd å brukt noe PLUMBO lignende avløpsåpnende greier for å løse opp og åpne dreneringsrøret/slangen.? Noen tanker om dette i fra dere som har jobbet med saken tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der! nok ein genial ting i teorien. Hvorfor skal det være behov for denne ventilen? Har ikke tatt meg tid til å lese disco3.co.uk tråden, men såg filmen. Må da være greit å bare åpne ventilen permanent jo før jo heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mye god info her, skal begynne å se på det til søndag. Tipper de er tette.

 

vurderer nesten å legge blank heldekkende folie over hele takluka fram til sommeren, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samler seg en del  vei støv, som blandes med vann, og liksom skal ned igjennom det røret. Da blir det fort pasta konsistens .

Det tar ikke lange tiden å komme til de fremre avløpene,,, det er vel stort sett de som tetter seg? 

 

De bakre har eg aldri sjekket på min, men burde kanskje vært gjort. Ikke sikker på hvor de kommer ut. 

Det har vært nevnt o mange tråder, at røret pleier hoppe av ene skjøten innafor sparke panelet foran...  de er skjøtet med hurtigkobling el. noe lignende. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg sjekket dreneringen til takluken samt tatt ned deler av taktrekket, samt helt vann over takluken og over oversiden av frontvinduene .

 

Konklusjonen er at takluken er tett og fungerer i beste velgående. 

Men at det lekker inn øverst på hver side av frontruten ved den sorte gummimassen...

 

Noen som har vært borti dette?  

 

CB295847-D7A9-4920-BCAF-0BD75179742C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gummimasse, regner jeg med at du mener frontrutelim. Det er 3 muligheter.

1. For lite lim (lekkasjen har vært hele tiden)

2. Limet slipper fra frontruten (skjer sjeldent)

3. Limet slipper fra karosseriet (mest sannsynlig rust, ganske utbredt på gamle biler. Spesielt om ruten har vært skiftet flere ganger)

 

Nødløsning er å kline mellom f.eks tec7 der det lekker. Hjelper ikke det så må ruten utav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...