Gå til innhold

D2 og et par merksnodigheter


JEJ

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I det siste har jeg oppdaget et par merklige særegenheter med D2.

 

1: Vifta til varmeapparatet bråker på trinn 3 og oppover, greit nok.

Men på trinn 1 og 2 endrer den lyden og bråker mer når jeg trår på bremsepedalen!

Slipper jeg bremsen kommer den tilbake til normal lyd etter noen sekunder.

Hva kan det komme av?

 

2: Kjørelys: Er lysene slått av (altså i kjørelysmodus) lyste den før både foran og bak.

Men nå er det helt sporadisk om den lyser bak. Oppdaget ved en tilfeldighet at dette også gjelder parklysene foran og strømmen til hengerkontakten.

Skrur jeg på lysene er alt ok.

 

Hvor kan jeg lete? I hendelen?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke igjen problematikken med lys opp mot bryter.  Pleier å bli sånn at hovedlys forsvinner eller du ikke får fjernlys om den er synderen.  Relé eller kabling bakover?  Har fått brudd i harness på Def et sted mellom kontakter i motorrom og dieselpumpe/måler, muligens og dieselfilter der jeg la nye kabler i rør over ramme som løste problemet.  (Dieselpumpe gikk ikke og tankmåler viste tom hele tiden). Mulig jording et sted som krangler.  Sorry, men dette lukter feilsøking...

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville begynt med å sjekke det ettermonterte kjørelys releet som sitter under rattstammen.

Søk litt så finner du bilde og instrukser på hvordan fjerne det.  du vil trenge å skru på automatisk kjørelys med nanocom etc etterpå hvis du vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...