Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
ian928

Feilsøking tankmåler serie 1

Recommended Posts

Tankmåleren på Daisy er ikke god. Nålen løfter seg litt når jeg setter på tenningen, men endrer seg ikke med nivået i tanken. Før jeg demonterer, har noen vært borti dette før? Kan flottøren lekke kanskje?

ABA5C7A1-D924-4F3F-B33F-D0D058DADB8C.jpeg

45B15CC7-F469-42D7-90DA-920EE60310E5.jpeg

Edited by ian928

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker feil så sitter det en voltregulator bak speedometeret,hvis det er noe krøll med den påvirker den også tankmåler.Den er på størrelsen med en sukkerbit og er normalt festa til torpedoveggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, sealt skrev:

Hvis jeg ikke husker feil så sitter det en voltregulator bak speedometeret,hvis det er noe krøll med den påvirker den også tankmåler.Den er på størrelsen med en sukkerbit og er normalt festa til torpedoveggen

Takk! Vil andre instrumenter også bli påvirket av denne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 timer siden, ian928 skrev:

Takk! Vil andre instrumenter også bli påvirket av denne?

Temperaturmåleren kan også bli litt rar hvis du har elektrisk versjon,noen har bimetall styrt tempmåler

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 timer siden, Vegard Bratland Erikstad skrev:

På min har flotøren i tanken satt seg fast, to ganger. Begge gangene har det funket å demontere å smøre opp.

 

Lierbussen er også "plaget" av flottør som henger seg opp slik at måleren viser tom. Jeg er temmelig sikker på at den henger seg fast i "påfyllingsrøret" i tanken. Hvis jeg tar ut røret slik at jeg får noe nedi som kan pirke litt på flottøren, spretter den opp, og måleren virker normalt. Nå skal jeg prøve å tvinge flottøren litt nærmere tankveggen, og se om ikke det kan løse problemet. Ellers blir det som Vegard sier å smøre opp "hengslet".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når man har en exmilitær med 2 tanker, hvilken tank er det da som måleren er tilkoblet? min er også død, men det kan kanskje komme av at jeg bruker den fremste tanken. (den andre lekker :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mener å ha lest et innlegg som sier at når du slår over tankvelgeren på en ex-mil, så følger måleren med - altså slik at måleren alltid viser til den tanken som er "valgt". Men dette kan jo fort ha vært "mekket" på på din bil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tok ut flottøren, den hadde hengt seg opp ja. Jeg smørte og bevegde på den og nå fungerer den igjen. Smøringen er vel allerede borte, det skvalper jo bensin der inne! Mer bruk er vel medisinen, som så ofte ellers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

det er vel 3 kabler på tankvelgeren, og 3 bensinrør. den som går til fremretank har også ett T stykke for webasto. såvidt jeg husker så er den i midten til dash og de på hver side til hver sin tank. husker heller ikke om kontaktene står motsatt av rørene. :D men åpne plata under passasjersette forran og titte hjelper. 

 

oops. glemte å oppdatere. men disse rørene og festene på brytern kan forårsake at motoren trekker luft, ikke bensin. og slangen til webasto kan lekke. i tillegg til at pumpa til webastoen kan ha satt seg. :D mye morro du har da :D

Edited by robl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...