Gå til innhold

Feilsøking tankmåler serie 1


ian928

Anbefalte innlegg

Tankmåleren på Daisy er ikke god. Nålen løfter seg litt når jeg setter på tenningen, men endrer seg ikke med nivået i tanken. Før jeg demonterer, har noen vært borti dette før? Kan flottøren lekke kanskje?

ABA5C7A1-D924-4F3F-B33F-D0D058DADB8C.jpeg

45B15CC7-F469-42D7-90DA-920EE60310E5.jpeg

Endret av ian928
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sealt skrev:

Hvis jeg ikke husker feil så sitter det en voltregulator bak speedometeret,hvis det er noe krøll med den påvirker den også tankmåler.Den er på størrelsen med en sukkerbit og er normalt festa til torpedoveggen

Takk! Vil andre instrumenter også bli påvirket av denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vegard Bratland Erikstad skrev:

På min har flotøren i tanken satt seg fast, to ganger. Begge gangene har det funket å demontere å smøre opp.

 

Lierbussen er også "plaget" av flottør som henger seg opp slik at måleren viser tom. Jeg er temmelig sikker på at den henger seg fast i "påfyllingsrøret" i tanken. Hvis jeg tar ut røret slik at jeg får noe nedi som kan pirke litt på flottøren, spretter den opp, og måleren virker normalt. Nå skal jeg prøve å tvinge flottøren litt nærmere tankveggen, og se om ikke det kan løse problemet. Ellers blir det som Vegard sier å smøre opp "hengslet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest et innlegg som sier at når du slår over tankvelgeren på en ex-mil, så følger måleren med - altså slik at måleren alltid viser til den tanken som er "valgt". Men dette kan jo fort ha vært "mekket" på på din bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut flottøren, den hadde hengt seg opp ja. Jeg smørte og bevegde på den og nå fungerer den igjen. Smøringen er vel allerede borte, det skvalper jo bensin der inne! Mer bruk er vel medisinen, som så ofte ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel 3 kabler på tankvelgeren, og 3 bensinrør. den som går til fremretank har også ett T stykke for webasto. såvidt jeg husker så er den i midten til dash og de på hver side til hver sin tank. husker heller ikke om kontaktene står motsatt av rørene. :D men åpne plata under passasjersette forran og titte hjelper. 

 

oops. glemte å oppdatere. men disse rørene og festene på brytern kan forårsake at motoren trekker luft, ikke bensin. og slangen til webasto kan lekke. i tillegg til at pumpa til webastoen kan ha satt seg. :D mye morro du har da :D

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...