Knutg Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hei. Noen som kjenner igjen tittel?.... kort historie... startet med litt lugging rundt 1700 omdr ved lett gasspådrag. Etter tur til fjells, mye oppover på slutten gikk kassa i Trans failesafe prog. Til slutt endte bilen på transport til Oslo. Etter litt feilsøking ble kassa flushet. Bedriten olje men ikke noe metallspon. Endret ingen ting. Bilen vil kjøre litt men ender opp med og ikke gå en meter. Diagnose kjørt. Får ikke kontakt med kassa. Ingen verdier å lese av.... tester styringsenhet på en lik bil. Funker normalt. Diagnosen funker også på den bilen. Åpner ventihus, finner en del metallspon der... alt renset opp og 5 solinoider byttet. Bilen står fortsatt. Noen forslag? Hva gjør jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hei Hvis dette er Range Rover L322 3.0 diesel med den "berømmelige" GM automaten er denne dessverre kjent for å havarere? Klassikkeren er så vidt meg bekjent, og det jeg har lest meg til at materialet i ventilhuset er for mykt. Det gjør at det dannes spon som blir med oljen rundt og tilslutt blir det havari. I tillegg er denne girkassa også satt opp slik at den går sent i lock up slik at converteren også havarerer etter en stund. Jeg er redd du må totaloverhale hele girkassa. Du finner noen tråder på FullfatRR forumet som kanskje kan gi deg litt mer info. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutg Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Takk. Håper på flere svar. Og ikke minst , hvem/hvor bør kassa overhales? Uten selv og havarere..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 4Land i Polen pleier vel å gjøre denne jobben bra? Ville sendt dem en epost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.