Gå til innhold

TRANS FAILSAFE PROG


Knutg

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som kjenner igjen tittel?.... kort historie... startet med litt lugging rundt 1700 omdr ved lett gasspådrag. Etter tur til fjells, mye oppover på slutten  gikk kassa i Trans failesafe prog. Til slutt endte bilen på transport til Oslo. Etter litt feilsøking ble kassa flushet. Bedriten olje men ikke noe metallspon. Endret ingen ting. Bilen vil kjøre litt men ender opp med og ikke gå en meter. Diagnose kjørt. Får ikke kontakt med kassa. Ingen verdier å lese av.... tester styringsenhet på en lik bil. Funker normalt. Diagnosen funker også på den bilen. 

Åpner ventihus, finner en del metallspon der... alt  renset opp og 5 solinoider byttet. Bilen står fortsatt.

Noen forslag? Hva gjør jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvis dette er Range Rover L322 3.0 diesel med den "berømmelige" GM automaten er denne dessverre kjent for å havarere?  Klassikkeren er så vidt meg bekjent, og det jeg har lest meg til at materialet i ventilhuset er for mykt. Det gjør at det dannes spon som blir med oljen rundt og tilslutt blir det havari. I tillegg er denne girkassa også satt opp slik at den går sent i lock up slik at converteren også havarerer etter en stund. Jeg er redd du må totaloverhale hele girkassa. Du finner noen tråder på FullfatRR forumet som kanskje kan gi deg litt mer info.

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...