Jump to content
LRforum
Knutg

TRANS FAILSAFE PROG

Recommended Posts

Hei. Noen som kjenner igjen tittel?.... kort historie... startet med litt lugging rundt 1700 omdr ved lett gasspådrag. Etter tur til fjells, mye oppover på slutten  gikk kassa i Trans failesafe prog. Til slutt endte bilen på transport til Oslo. Etter litt feilsøking ble kassa flushet. Bedriten olje men ikke noe metallspon. Endret ingen ting. Bilen vil kjøre litt men ender opp med og ikke gå en meter. Diagnose kjørt. Får ikke kontakt med kassa. Ingen verdier å lese av.... tester styringsenhet på en lik bil. Funker normalt. Diagnosen funker også på den bilen. 

Åpner ventihus, finner en del metallspon der... alt  renset opp og 5 solinoider byttet. Bilen står fortsatt.

Noen forslag? Hva gjør jeg? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Hvis dette er Range Rover L322 3.0 diesel med den "berømmelige" GM automaten er denne dessverre kjent for å havarere?  Klassikkeren er så vidt meg bekjent, og det jeg har lest meg til at materialet i ventilhuset er for mykt. Det gjør at det dannes spon som blir med oljen rundt og tilslutt blir det havari. I tillegg er denne girkassa også satt opp slik at den går sent i lock up slik at converteren også havarerer etter en stund. Jeg er redd du må totaloverhale hele girkassa. Du finner noen tråder på FullfatRR forumet som kanskje kan gi deg litt mer info.

 

Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...