Gå til innhold

D2 rammenummer


jermundpr

Anbefalte innlegg

Ikke alle verksteder har vært så nøye med å sjekke rammenummer før... Her rundt har de sjekket rammenummer så lenge jeg har hatt biler på PKK. Dette skjer hver gang jeg skal ha en bil på kontroll første gang i mitt eie :rolleyes: merking var nok bedre før, på seriebilen er det dype og tydelige tall.. 

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed under siste EU-kontroll om at jeg måtte få nummeret slått inn igjen av merkeverksted. Nå har jeg fått MOT i England uten kommentarer. Land Rover kundeservice viste til merkeforhandlerne. Forhandler i Leicester gjør det ikke, heller ikke LR i Northampton. Ingen av verkstedene rundt meg heller. Mulig at de ikke er så nøye her på øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at på D2 så er rammenummer ikke slått in men etchet med laser. Ikke mye rust som skal til før den er borte.

Når jeg hadde først EU med min 2004, så reiste jeg etterpå til Biltilsynet og fikk den til å gravere det in igjen

og føre det i vogn kort. Ingen problem, siden ca. 50% av nummer var vekk pga rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på berget er de jo hysteriske rundt dette med rammenummer.. så skraper og pusser den ivrige kontrollør fram nummeret og er fornøyd, ut med bilen. 2 år etter er det ikke lesbart, ingen kom på å smøre på noe guffe... De eneste som gjør det her på holmen er NAF, de andre er for opptatt med å notere alvorlige feil som tom spylevæskebeholder og feiljusterte lys (begge ting de på naf bare fikser som ekstraservice),

 

Nissan har/hadde det på "rett sted", oppe på rammen i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slått inn nytt nummer i juni i år.  Jeg lot biltilsynsmannen skrape og lete fram svake rester av det gamle nummeret selv (der du har skrapt av bak dieselfilteret).  Nytt nummer ble gravert inn bak høyre forhjul (utsiden av rammen) med et bråkete apparat.  Vegvesen logo før og etter selve rammenummeret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom BT Sarpsborg i dag og fått preget inn nytt rammenummer bak høyre forhjul. Helt uproblematisk og veldig hyggelige og serviceinnstilt, selvom jeg ikke fant del 2 av vognkortet i farta:-)

77E53289-595B-4314-A4E7-04AAC84E2823.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...