Bjartesa Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Kjempefornøyd etter å fått has på bremsene og fått 88 igjennom pkk. Men så begynte den å lugge i det jeg skal gi gass. Åpnet forgasser og fant defekt membran i det som jeg antar er akselrasjonspumpe. Byttet alle pakninger og dyser, startet og gikk som en drøm...en liten stund. så begynte den å fuske når jeg gir gass/ belaster motor. Smeller i forgasser hvis jeg ruser motoren. Har sjekket plugger, og pluggledninger ser ikke alt for gamle ut. Det er ikke vanlig stift i fordeler, men et kryss, har ikke sette dette før. Er det elektronisk tenning? Forgasser sitter på en Bakelitt kloss eller lignende. Denne har små sprekker under pakningen på forgasseren. kan det gi falsk luft? Synes det er rart at det kom etter bytte av pakninger og dyser. Til en av dysene fulgte det med tre forskjellige størrelser. prøvd alle tre. Med den største så virker det som den får for mye bensin på tomgang. med den minste så går den fint på tomgang. Det var den største som satt opprinnelig. Den reagerer veldig lite på justering av blandingsskrue. Det gjorde den også før pakningbytte. I den grad det er noen forskjell så går den best når den er skrudd helt inn. Forslag til videre feilsøk tas i mot med takk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 38 minutter siden, Bjartesa skrev: Kjempefornøyd etter å fått has på bremsene og fått 88 igjennom pkk. Men så begynte den å lugge i det jeg skal gi gass. Åpnet forgasser og fant defekt membran i det som jeg antar er akselrasjonspumpe. Byttet alle pakninger og dyser, startet og gikk som en drøm...en liten stund. så begynte den å fuske når jeg gir gass/ belaster motor. Smeller i forgasser hvis jeg ruser motoren. Har sjekket plugger, og pluggledninger ser ikke alt for gamle ut. Det er ikke vanlig stift i fordeler, men et kryss, har ikke sette dette før. Er det elektronisk tenning? JEPP. MEN KAN GI FUSK PÅ TURTALL VARM VED FEIL DU FIKSET GASSER OG SÅ VAR DEN BRA. DEMONTER IGJEN OG SJEKK OM NOE HAR ENDRET SEG. Forgasser sitter på en Bakelitt kloss eller lignende.BAKELITT. Denne har små sprekker under pakningen på forgasseren. kan det gi falsk luft? JA Synes det er rart at det kom etter bytte av pakninger og dyser. DRATT TIL LITT MER ELLER BARE FORANDRING KAN GI SPREKKER. Til en av dysene fulgte det med tre forskjellige størrelser. prøvd alle tre. Med den største så virker det som den får for mye bensin på tomgang. med den minste så går den fint på tomgang. Det var den største som satt opprinnelig. Den reagerer veldig lite på justering av blandingsskrue. Det gjorde den også før pakningbytte. I den grad det er noen forskjell så går den best når den er skrudd helt inn. DEN OBSERVASJONEN TYDER PÅ FEIL I FORGASSER/BENSINTILFØRSEL. SKRUR DU DEN HELT INN SKAL MOTOREN IKKE FÅ MAT OG STOPPE. Forgassere har endel forskjellige systemer som skal gi problemfri start , kjøring ,aksellerasjon og stopp. Tomgangssystemet justeres ved blandeskruen og luftskruen. Delgass er ikke justerbart og styres av fast dyse. Aksellerasjonssystemet ,som høres ut som er problemet ditt, er fast og gir ekstra bensin ved pådrag. Og så har vi et par system til..... 38 minutter siden, Bjartesa skrev: Forslag til videre feilsøk tas i mot med takk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Ising i forgasser? Hvis det er weber 34ICH forgasser på den så er det ikke uvanlig at de iser i temperaturer rundt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjartesa Skrevet 29. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2018 Er vel en Zenith forgasser som sitter her. Høres ut på Gaute som at jeg får demontere igjen. Men hva med bakelittklossen? EWS kunne ikke få tak i. Kanskje prøve å smøre litt pakningssement i sprekkene. Men rekker vel ikke mer før helgen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Tett bensinrør fra tanken..? Det skjedde meg et par ganger før jeg bytta til ny tank. Det lille bensinfilteret fra Biltema var fullt av rust og dritt. Smalt som dynamitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Bakelittklossen sørger for at forgasser ikke blir for varm slik at bensinen går over i damp og man får damplås. Jeg har sett folk har laget nytt i plastliknende materiale. Men pass på at det tåler bensin og varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjartesa Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Har nå hatt opp forgasseren igjen og gjort skikkelig ren, justerte også flotøren litt da den stengte litt sent i hht til Haynes. Har også stilt fortenning og nå går den tålig bra, men tror at den kan gå bedre. Smeller ikke lenger, putrer litt innimellom. som om ikke alle sylindere er med. Synes også at det er rart at den går best når blandingsskruen på forgasseren er skrudd helt inn? Stilte fortenning med strobolight, noen som vet om det skal gjøres med vakumslangen av, og hva turtallet skal være. Dersom den stilles med vakumslangen på blir det veldig mye fortenning. Lurte litt på den elektroniske tenningen som er montert. Synes ikke tomgangen er så stabil, endrer seg etter litt kjøring. Kan det skyldes den elektroniske tenningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Neppe tenningen som er problemet, men heller slitt fordeler eller slitasje forøvrig i registeret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjartesa Skrevet 5. november 2018 Forfatter Del Skrevet 5. november 2018 Men har det noe med at den går best med blandigsskruen helt inne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Jo lenger inn jo mere luft (mulig jeg husker feil). Da får den for mye bensin der den egentlig skal stå. Har du overhalt den? Skjønt det slik at man får forskjellig størrelse på dysene. Logisk tenking : er det for stor dyse så den får for mye? Burde hatt inn en trangere dyse. Regner med at du har rensket gasseren skikkelig for elda bensin og rusk. Blås med kompressor i dysene og kanaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Du har fortsatt en feil i forgasseren når den ikke stopper når blandeskruen skrus helt inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjartesa Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 16 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Jo lenger inn jo mere luft (mulig jeg husker feil). Da får den for mye bensin der den egentlig skal stå. Har du overhalt den? Skjønt det slik at man får forskjellig størrelse på dysene. Logisk tenking : er det for stor dyse så den får for mye? Burde hatt inn en trangere dyse. Regner med at du har rensket gasseren skikkelig for elda bensin og rusk. Blås med kompressor i dysene og kanaler. Renset og blåst og byttet dyser og pakninger. 4 timer siden, gautes skrev: Du har fortsatt en feil i forgasseren når den ikke stopper når blandeskruen skrus helt inn. Hmm, da får jeg ta den opp igjen. Usikker på hva jeg skal se etter, men den får antagelig mat fra rt sted hvor den ikke skal få da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Korrekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.