Gå til innhold

P38 - Ettermarkeds ECU til EAS


bstein

Anbefalte innlegg

Jeg fant en gang på Internett et firma fra Russland som hadde laget et ettermarkeds ECU til EAS på P38. Den skulle visstnok være bedre, samt at den hadde et eget lite display for status/feilmelding. Hjemmesiden var på Russisk men man kunne oversette den med Google translate. Jeg fant linken på et utenlandsk forum, men må finner jeg den søren ikke igjen.

 

Noen som har den liggende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, JokerS30 skrev:

Som om P38 ikke klarer lage nok problemer i orginal tilstand, NEIDA; vi putter inn en RUSSISKBYGGET ECU til luftfjørene....


Jeg sier bare jøje meg !

Hahaha... vet ikke helt, russisk eller engelsk teknologi. Det er vel ganske sidestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, christianvig skrev:

Hahaha... vet ikke helt, russisk eller engelsk teknologi. Det er vel ganske sidestilt.


Nei, stor forskjell.

Når ting fins på engelsk, kan man iaf lese seg fram til hvordan det var MENINGA det skulle virke. 

Prøv det på en russisk boks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket er nå en ting men om får hjelp/garanti deg i etterkant kan nok variere.  Men man skal jammen meg være forsiktig med UK også.  Jeg ble svindlet for 14.000,- av et firma der borte.  Firmaet manglet et eksportdokument/nummer.  DHL leverte da til tilbake og siden har jeg fått null respons.  Skulle hatt kontakt med en stor, engelsk torpedo. :lol: Nok om det...

 

Bstein:  Er det problemer med elektonikken hos deg?  Jeg har inntrykk av at den normalt er veldig stabil.  I tillegg til morkne fjærer er det ventilblokk som vanligvis gir oss utfordringer.  Sliten kompressor er som regel følgeskade av en av de to første.  Med tanke på muligheten for å kjøre diagnose og å beholde original funksjonalitet ville jeg satset på original ECU.

Ventilblokka har et par "feil" etter min mening.  Det er kun 6 ventiler hvor 1 er for fylling og en for tømming.  De 4 siste bestemmer hvilke fjærer som skal fylles eller tømmes.  I tillegg er det 3 enveisventiler som ikke finnes som reservedel.  Et oppsett med modulære 8 ventiler ville vært bedre.  Dette kan enkelt lages av standarddeler eller kjøpes fra en leverandør av ettermarkeds luftfjæring i USA.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva som egentlig er feil er jo er godt spørsmål, men historien til bilen leses her: 

 

 

 

De lærde lener vel mot en elektronikkfeil...., da det virker som den kun jager i normal og highway, men virker til å roe seg i access/high.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en lang historie og at tidligere feilsøking er foretatt med mer elektronikkompetanse enn hva jeg har.  Jeg har så vidt vært innom tråden tidligere men har ikke lest alt.  Jeg skal ikke foreslå så mye før jeg har lest hele historien.  Kan skjønne hvorfor en helt annen ECU er fristende når det allerede er forsøkt flere a originaltypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...