Gå til innhold

Defender 90 soft top


tdiThomas

Anbefalte innlegg

Men.... Synes ikke jeg får frontlista skikkelig klemt ned i fronten. Jeg har denne type frontlist. Canvassen blir tredd over og rundt den store buen i front og en rund gummilist som er sydd inn i canvassen osv. osv......

 

108409[/snapback]

 

Du har time i Terra Garage om du har dine veier forbi her etter hvert. smile.gif Hadde lignende patent på en annen kalesje, og på en annen bil og jeg har brukbar hukommelse....(Kaffe også) cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Du har time i Terra Garage om du har dine veier forbi her etter hvert.  smile.gif Hadde lignende patent på en annen kalesje, og på en annen bil og jeg har brukbar hukommelse....(Kaffe også) cool.gif

108472[/snapback]

 

Takker for det smile.gif Men du har ingen remote tips da? Fjerna skivene og la de over lista og under mutteren. Det ble litt bedre, men jeg kan ikke fatte å begripe hvordan jeg skal få klemt lista ned i front, den er klemt helt ned i bakant men spriker betydelig i front blink.gifblink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert i følgende rekkefølge fra toppen. Låsemutter - festeskinne - fjær - skive - frontruteramme - pinnebolt med gjenger og strammedings i enden. Anyone?

 

Må si jeg er både fornøyd og drit forbanna på en gang. ST'n er 3 mnd forsinket, den er av feil type og jeg må bruke timesvis av min kvalitetsfisketid på montering også følger det ikke med monteringsanvisning en gang huh.gif  huh.gif  huh.gif

 

Men det ble lekkert da  biggrin.gif

user posted image

108409[/snapback]

Det er vel snakk om en strammedings der låsingen foregår med 'over center click'...Derav fjæra. Det var denne type jeg hadde. Vanlig på biler med kalesje. Jeg ser ikke detaljene tydelig nok ut i fra bildet til å bedømme om du har montert delene i riktig rekkefølge. Prøv om du kan stramme mutteren litt inn på pinnebolten, og så sette 'dingsen' i lås. Jeg tror strammingen er justerbar..

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramma så den tverrpinnen som holder pinnebolten på plass i plastikkhendelen knakk tvert av (erstattet den med herdet stål) uten at det hjalp en dritt. Får ikke nok klem på lista i forkant.

 

Har sendt mail til lev. hvor jeg ber om monteringsanvisning.... blink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...