Gå til innhold

P38 Retnings-ustabil på sporete veg, normalt?


ringerover

Anbefalte innlegg

Får alltid gode priser hos Tess. Hjelper nok at jeg via jobb bestillerer for noen hundretusen i året men vet andre "rett fra gata" også stort sett får ok priser. Og hører det er store forskjeller fra butikk til butikk, i byen en times kjøring sørover er det listepris×moms, vennligst betal før vi begynner å lage slange om en ikke har bedriftskonto.

Mer usikker på hvs de kan hjelpe med i denne saken da, høres mer ut som jobb for en dreibenklyndig en et slangemenneske.

Og etter å ha sett prisen på repsett, ikke noe å tenke på-kjøp et reppset. Bare å få tsk i emne for å dreie den foringen vil du bruke mer cash enn settet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tess kan nok ikke hjelpe med kompressoren.  Bare deler til Emergency Repair Kit om du ikke vil vente på et ferdig kit fra eBay.

 

Et kompressoren ikke var noe tess er i utgangspunktet gode nyheter.  Det kan  være det eneste du behøver å fikse.  Men ha i bakhodet at støv fra slitasjen i kompressoren kan lage problemer i ventilblokken og at slitt kompressor som regel er et resultat av lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tore Kjernmoen skrev:

Tess kan nok ikke hjelpe med kompressoren.  Bare deler til Emergency Repair Kit om du ikke vil vente på et ferdig kit fra eBay.

Et kompressoren ikke var noe tess er i utgangspunktet gode nyheter.  Det kan  være det eneste du behøver å fikse.  Men ha i bakhodet at støv fra slitasjen i kompressoren kan lage problemer i ventilblokken og at slitt kompressor som regel er et resultat av lekkasje.

Jeg kunne nok faktisk ha fått det meste av det hos dem, men vi ble enige om at det raskeste og antakelig billigste var å bestille det selv fra spesialistene (TESS måtte også ha bestilt lineren og foringen "custom" nettopp fra England..). Men vi satte sammen en fin og brukervennlig hurtig-slangekopling (uten skruing, bare plug and play) med T-forgreining til schraderventil, dette tok vel en halv time med oppdagelsesreise på delelageret, jeg betalte et par hundre kroner og fikk som bonus med en delekatalog (på størrelse med en håndskreven gammel bibel) som jeg skal finne mye interessant i. Lenge siden sist jeg var på eventyr hos slangetemmerne, men har aldri betalt mye på slike steder. En fordel med å bo i en liten by hvor tida ikke er så knapp. Kan selvsagt diskutere om det er billig med 250,- for tre 15cm stubber 6mm polyurethanrør, to 1/8" - 6mm union koplinger, en 1/4" - 6mm ditto og ett T-stykke 6mm, men jeg syns ikke det er noe å klage på, det var en halv times arbeid med eksperthjelp på kjøpet.

Ja, er glad for at kompressoren ser ut til å være hele problemet. Jeg skal passe på at ikke altfor mye av aluminiumsstøvet kommer videre når jeg setter det sammen, mesteparten er nok i veivhuset og kompressoren, tror jeg. Jeg bestilte settet som KH linket til over.

Takk, alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...