Gå til innhold

Diesel tilførsel


Njebsen

Anbefalte innlegg

Td5 harker litt i bratt oppover på veldig høyt turtall. Pumpa byttet for 10.000 km siden sammen med injector harness. Skal bytte filter og gå over drivstoffledninger. Hvor sitter kjøler, kan det være en lekkasje der som hindrer tilførsel? Har sjekket ledningsnettet inn til ecu og åpnet ecu. Ikke noe olje på vitale deler eller koblinger. Litt på ledningene med de har jeg nå loopet før de går inn i ecu så tror ikke det er elektronikken som forårsaker harking. Tanker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan harkingen være kutt? Jeg syntes dette minner om litt høyt turbotrykk, da trer motorstyringa inn og kutter et øyeblikk for å få ned trykket. Har du Nanocom så kan du sjekke det der, tror den kutter på 1,3 bar.

 

Men du kan enkelt gjøre et forsøk ved å løsne den låsemutteren på staget til wastegaten (hva nå enn den heter på norsk), da kan du skru staget litt utover med "rifla" mutteren. Hold tellingen på hvor mange runder du skrur slik at du kan stille det tilbake om dette ikke hjelper. Jeg mener jeg har lest at 12 synlige gjenger er omtrent fabrikkinnstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerte staget littegranne, nå syntes problemet vekke. takk!!!! EGR er blanket - kan være det foranlediger behov for justering av wastegate?

 

22 timer siden, kes skrev:

Kan harkingen være kutt? Jeg syntes dette minner om litt høyt turbotrykk, da trer motorstyringa inn og kutter et øyeblikk for å få ned trykket. Har du Nanocom så kan du sjekke det der, tror den kutter på 1,3 bar.

 

Men du kan enkelt gjøre et forsøk ved å løsne den låsemutteren på staget til wastegaten (hva nå enn den heter på norsk), da kan du skru staget litt utover med "rifla" mutteren. Hold tellingen på hvor mange runder du skrur slik at du kan stille det tilbake om dette ikke hjelper. Jeg mener jeg har lest at 12 synlige gjenger er omtrent fabrikkinnstilling.

 

Endret av Njebsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Njebsen skrev:

justerte staget littegranne, nå syntes problemet vekke. takk!!!! EGR er blanket - kan være det foranlediger behov for justering av wastegate?

 

Flott a’ gitt!

 

Har ikke tenkt på at EGR-blanking kan innvirke på trykket, da den ventilen vel egentlig blander eksos inn på inntakssiden. Men kanskje en voksen her vet? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...