Gå til innhold

Sviktende lys - Def 110 TD5 06


Siggen

Anbefalte innlegg

Jepp, har sett på PDF’en som ligger på wiki siden. Men jeg er lite teknisk, selvom jeg lærer hele tiden. Når det står: «strøm hentet jeg direkte fra starteren» er det sikkert norsk for mange her inne, men blir fort greskt for meg.. men er vel bare å prøve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett, altså. Om du trenger litt hjelp med å komme igang så kom en tur på besøk, da vel. Om vi oversetter gresken til norsk med litt titting og peking så tror jeg du fikser det selv, om vi ikke bare gjør det med en gang :) 

 

(Jeg tror jeg improviserte mitt på plass på en halvtime. Tar litt lenger når man skal stripse og gjøre det pent osv. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren får strøm rett fra batteriet via tjukk ledning. Fin kilde til strøm i motorrommet. Jeg synes starteren sitter kronglete til på min 19J, mulig TD5 har bedre tilgang. Pass opp for kortslutning siden det er konstant strøm på den tykke ledninga (uavhengig av tenning).

 

Lykke til! :-) Og skal man gjøre jobben, så bør den jaggu meg gjøres pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke stort mer enn to minutter å strekke et K-rør fra gubbdagis der du har lagt inn eks. 4 stk 2,5mm2 ut gjennom gummiforingen i batterikassens fremkant, oppå ramma og opp i motorrommet på venstre side.  Jeg brukte Gubbdagis sitt kit med reléer og forlenget strømforsyningen.  Kontakten går fint gjennom eksisterende hull frem til lykt på høyre side.  Skal se om jeg får delt noen bilder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterikontakter,  2xrosa er strømforsyning som er skjøtet og går frem i k-rør

20181114_130849.jpg

... Og kommer opp under releer til ekstrabøtter.

Hvit kontakt.

20181114_131126.jpg

Frem til releer bak venstre hovedlykt.

Derfra passer kabler til høyre hovedlykt perfekt i lengde.

Gul strømpe rundt disse er tapet sort for ikke å synes bak grillen.

20181114_131018.jpg

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forebygging av korrosjon og vanninntrengning:

 Plan 1 : Ta ut sikringene , fyll hullene med elektrisk silikon og stapp inn igjen.

Plan 2 : Flytt releene så de ikke står midt i vann og salt-spruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...