Siggen Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Heisann! Def 110 TD5 2006 Har hatt litt sviktende lys den siste tiden. Når jeg skyver «lysbryter» i posisjon 3, får jeg lys i dash, kjørelys men ikke alltid hovedlysene. Blinker jeg med fjernlyset fungerer alt. Når jeg skrur av fjernlyset blir det mørkt foran igjen, av og til. Så i forrige uke byttet jeg master light Switch/lysbryteren. Den gamle hadde begynt å bli stygg innvendig. Men dette har ikke hjulpet nevneverdig. Det er bedre nå, men i 2 av 10 tilfeller får jeg kun lys i dash og kjørelys. Må flikke bryteren frem og tilbake, blinke litt med fjernlys så kommer lyset i frontlyktene. Noen tips til hva jeg må gjøre videre? Har ikke gjort noe med ledningsnettet, enda... (kontoristen i meg gruer seg) Til info: har to halogen fjernlys 7’’ i front som ekstra lys //Sigmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puch G Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Jeg hadde samme greie og det løste seg med å bytte begge lysbryter (altså også den «store» med blinker etc) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2018 11 minutter siden, Puch G skrev: Jeg hadde samme greie og det løste seg med å bytte begge lysbryter (altså også den «store» med blinker etc) Takk for svar. Kanskje det må gjøres da. Hadde ikke tenkt den tanken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Nokså sikker på at det vil løse problemet. Har hatt samme problem selv. Det er kontaktpunktet i selve bryteren som smelter ned etterhvert. Så monterer du Biltemas kabelnett, eller dette. Veldig enkle å montere er de også. Om du har lyst, så kan du jo lage ditt eget anlegg, men Biltema har reddet mange fra det evige mørke, og vist seg å være holdbart. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Bytt blinkersen du så løser det seg. Har skkurat gjort det og se det ble lys veldig enkelt, men du må av med rattet, så pass fortennene om du ikke har en slik rattavdrager da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Biltemas siste relésett er helt OK kvalitet og bruker standardreléer. I min strakk jeg et K-rør med kabler fra batterikassa frem til spylervæskebeholderen på under ti minutter og skjøtet inn på Biltemasettet sin strømforsyningskabel. Resten hadde akkurat passe lengde å legge. Byttet blinklysbryteren på den ene D2-en for et par år siden og der lar det seg gjøre uten å ta av rattet, kikk litt ekstra etter om det muligens kan gå på Def og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Fjern midtstykket på rattet. Merk rattets posisjon i forhold til rattaksel. Hvis du har eller lager rattavdrager er det enklest. Hvis ikke: Løsne mutter og la den sitte der med god klaring til rattet. Trekk i rattet der ekene treffer ringen. Vekselvis fra side til side. Kan kreve mye muskelkraft. Plutselig løsner rattet og stopper i mutteren før tenner,panne og annet blir skadelidende. Blå ring som styrer blinklysretur skal ha ekstrapiggen pekende til venstre (LHD) og motsatt (RHD). Rattet MÅ ikke dras til med mye moment. Det holder med lett tiltrekking. Det kan være det skal av igjen. Samme gjelder skruene som holder rattdeksler da mutterfestene gir seg fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 Takk alle sammen Da blir det å bestille blinklysbryteren fra EWS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 https://www.paddockspares.com/stc439g-indicator-horn-headlamp-dip-switch-ha455946-to-va104805-lucas.html Så det er denne? Delenr STC439 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jeg kjøpte min hos EWS. Han hadde på lager, og han vet hva du skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) 11 timer siden, Siggen skrev: https://www.paddockspares.com/stc439g-indicator-horn-headlamp-dip-switch-ha455946-to-va104805-lucas.html Så det er denne? Delenr STC439 Tror ikke det. Mener du har den med hvit plastkontakt. De er like ellers. Dog ikke sjekket med boka. Endret 26. oktober 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Stemmer som Gaute sier. De med svart kontakt er før 1994. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espens Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Sliter med det samme, men hvem er ews? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 Erik Winther Sørensen Tilgang til alt du trenger. Kan være litt vanskelig å få tak i til tider, men når du får tak i han på tlf. eller møter opp på Lier (mellom Bærum og Drammen) får du veldig god hjelp. https://www.wint-imp.no/ Telefon 32 85 05 40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Da har jeg snakket med Erik, han har delen inne, så blir å montere blinklys-hendel etterpå. Håper rattet går smidig av. Takk for denne, Gaute : Fjern midtstykket på rattet. Merk rattets posisjon i forhold til rattaksel. Hvis du har eller lager rattavdrager er det enklest. Hvis ikke: Løsne mutter og la den sitte der med god klaring til rattet. Trekk i rattet der ekene treffer ringen. Vekselvis fra side til side. Kan kreve mye muskelkraft. Plutselig løsner rattet og stopper i mutteren før tenner,panne og annet blir skadelidende. Blå ring som styrer blinklysretur skal ha ekstrapiggen pekende til venstre (LHD) og motsatt (RHD). Rattet MÅ ikke dras til med mye moment. Det holder med lett tiltrekking. Det kan være det skal av igjen. Samme gjelder skruene som holder rattdeksler da mutterfestene gir seg fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Forbanna dritt ratt! Andre ting løsner støtt og stadig på defendern, men det jævla rattet vil jo aldri av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 25 minutter siden, Siggen skrev: Forbanna dritt ratt! Andre ting løsner støtt og stadig på defendern, men det jævla rattet vil jo aldri av +1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Prøv litt til. Det kommer til slutt. Jeg lurer på om jeg dusja på litt wd40 når jeg hadde løst mitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Det finnes enkle avdragere for å løsne rattet. Men dritt er det ikke, for ratt skal sitte godt fast. Det er liksom poenget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 15 minutter siden, lafterolf skrev: Det finnes enkle avdragere for å løsne rattet. Men dritt er det ikke, for ratt skal sitte godt fast. Det er liksom poenget. Når du har dogget ned hele bilen, mens svetten pipler og det rattet ikke rikker seg en millimeter, jo da er det er dritt dritt dritt Men så får man roet seg litt, og da blir alt så mye bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Jeg lagde en enkel avdrager når jeg hadde Defender. Når den var på plass tok det ca. 1 omdreining av en bolt så var rattet av. Du trenger en stålbit med litt tykkelse. bor 2 hull som er gjennomgående og en i midten som du gjenger opp i passende gjenge. Så trenger du 3 bolter. 2 plasserer du i gjennomgående hull og fester i rattet. Den siste skrur du i avdrager og mot midten av rattet. Så tar du opp slakk, og skrur litt til i bolten i midten. BANG så løsner rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 https://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-steering-wheel-removal-puller-tool-Landrover-Defender-Ser3-RangeRover/123459485447?hash=item1cbec23f07:g:Zh0AAOSwnDxUdfHT:rk:1:pf:1 Ble litt netthandel på morgenkvisten i dag, men takk for innspillet qcnr Jeg vurderte å lage en slik du nevner, men den kom på 180,- så da ble det kjøp. Så hvis noen vil låne en rattavdraget, rop ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) Har en gang opplevd at ratt sat fast i en defender, da hef jeg i rattet og holdt fast og fikk en til at dunke i ratt stammen/aksel men en blyhammer - det løsnede rattet. Endret 1. november 2018 av kjartanb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Om du ikke vil vente på postgangen så har jeg en rattavdrager som du kan låne. Kan plukkes opp på Skøyen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 På 3.11.2018 den 10.35, Åge skrev: Om du ikke vil vente på postgangen så har jeg en rattavdrager som du kan låne. Kan plukkes opp på Skøyen. Hei Åge, mange takk men tror den kommer i løpet av denne uken så kan vente til da. Men setter pris på tilbudet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.