Gå til innhold

Fl 2 støtdemper bak


Velocette

Anbefalte innlegg

Høyre støtdemper bak er begynt å lekke.

Da blir det bytte på begge sider.

Vil ta fjærene samtidig.

Noen forslag - gode erfaringer ?  - Britpart blir ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Britpart og svært dårlig med Lesjøfors. Britpart fra Defender og RRC. Lesjøfors fra G-vogn og Citroen. 

 

4x4island har Britpart fjører og tre varianter dempere, hvor Britpart eg en av dem. 

EWS kan kanskje levere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vidar S skrev:

 

4x4island har Britpart fjører og tre varianter dempere, hvor Britpart eg en av dem. 

 

Jeg venter på svar fra Island 4x4 angående feilvare og eventuell reklamasjon.

Kjøpte OEM radiator som lakk. Den er sendt i retur. 

Den dagen jeg får refusjon for handelen vil jeg handle hos de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, trondshj skrev:

...eller eventuelt orginale for omtrent samme prisen...

https://rimmerbros.com/Item--i-LR019982

 

Om de gamle holdt i 11 år, så er det vel ingen grunn til å ikke gå for orginalt en gang til? :)

 

 

Rimmerbros.com er nok et alternativ. De koster €61 / stk.

Ser at KYB fjærene koster €45 /stk.

Valgte KYB da jeg byttet alt foran for et år sia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt her: https://www.eurodel.no/sharecart/?id=NDA3Mzc1fDIsOTk1MTV8MSw5OTUxNnwx 

Under 2800NOK alt i alt inkl. frakt for 2x dempere og fjærer. Kvaliltetsdeler fra norsk nettbutikk levert til konkurransedyktige priser under en uke. Ingen overaskelser med tanke på moms+toll og full returrett ihht norsk kjøpslov. Av erfaring så er det ofte samme pris på vanlige slitedeler herfra som fra øya, men leveringstid og handleprosess vesentlig enklere. Jeg har brukt denne sjappa i flere år nå og anbefales på det varmeste! ....og det hjelper veldig at en av dem som driver denne er Rover 75 entusiast som meg ... :D:D

 

NB!

Jeg har opplevd flere ganger å motta Britpart deler fra Rimmerbros når jeg har handlet "OEM". Britpart dempere skal du styre så langt unna som du bare kan!!

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiftet også dempere bak på vår fl2 til Britpart for et par år siden. 

Skuffelsen var stor når det ble masse ulyder etter det..

Skiftet til originale og lyden ble borte, viste seg at det var mye slark inne i demperen mellom stempel og sylinder. 

Så jeg er enig der, IKKE kjøp Britpart dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Velocette said:

Høyre støtdemper bak er begynt å lekke.

Da blir det bytte på begge sider.

Vil ta fjærene samtidig.

Noen forslag - gode erfaringer ?  - Britpart blir ikke aktuelt.

Jeg har ikke byttet bak (fjærer der er originale, og demperne ble tatt på verksted), men foran gikk jeg for originalt både på fjærer og dempere.

Kostet meg kanskje 2k mer enn billigste sort og det inkluderer den ekstra mva'en. Det synes jeg er ok for deler som neppe kommer til å byttes flere ganger mens bilen er i mitt eie.

Jeg handler stort sett sånt hos LRdirect. De har vært ryddige, kjappe til å svare og sende - på det jeg har bestilt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, yarnslayer skrev:

Jeg har ikke byttet bak (fjærer der er originale, og demperne ble tatt på verksted), men foran gikk jeg for originalt både på fjærer og dempere.

 

 

9 minutter siden, yarnslayer skrev:

 

Foran byttet jeg alt til KYB. Veldig fornøyd.

 

Fjærene er så billige  - så jeg bytter de nok i samme slengen - på verksted.

 

https://www.eurodel.no/checkout/cart

 

https://www.eurodel.no/fjaer-kyb-ra6158

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 7.25, Mr Rover 75 skrev:

Ta en titt her: https://www.eurodel.no/sharecart/?id=NDA3Mzc1fDIsOTk1MTV8MSw5OTUxNnwx 

Under 2800NOK alt i alt inkl. frakt for 2x dempere og fjærer. Kvaliltetsdeler fra norsk nettbutikk levert til konkurransedyktige priser under en uke. Ingen overaskelser med tanke på moms+toll og full returrett ihht norsk kjøpslov. Av erfaring så er det ofte samme pris på vanlige slitedeler herfra som fra øya, men leveringstid og handleprosess vesentlig enklere. Jeg har brukt denne sjappa i flere år nå og anbefales på det varmeste! ....og det hjelper veldig at en av dem som driver denne er Rover 75 entusiast som meg ... :D:D

 

Bestilte Lesjöfors fjærer her.

Desidert rimeligs !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mr Rover 75 skrev:

Dempere og?

Magneti Marelli er helt ukjent for meg.

Jeg vil sjekke litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Velocette skrev:

Magneti Marelli er helt ukjent for meg.

Jeg vil sjekke litt først.

Mener at Magnetti Marelli leverer mye forskjellig av høy kvalitet. Er du usikker, så kan du betale litt mer for KYB som skal ha godt ry på seg: https://www.eurodel.no/sharecart/?id=NDA3Mzc1fDIsMzcwMDQ2fDEsMzcwMDQ1fDE, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte forespørsel først om KYB.  Svaret var negativt.  Du klarte det. :-)

Mange takk !

 

Har bare gode erfaringer med KYB. Helt siden Biltema solgte KYB Sport på nittitallet - (til mine Golfèr)

For ett år siden byttet jeg alt foran  -  også til KYB - på min Freelander 2.

 

Det blir definitivt billigere å handle på Eurodel.no  - enn å kjøpe på Ebay.

 

Har bestilt støvhetter på nett.

Kan det være andre deler som bør byttes i samme operasjon ?

 

Per

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

OBS!

 

Kjøpte KYB støtdemperstrut bak  til min FL 2 hos Eurodel.no  -   Pris kr. 1199.- /stk

 

Ser at Autodeler.co.no selger de for kr. 826,64 /stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Velocette skrev:

OBS!

 

Kjøpte KYB støtdemperstrut bak  til min FL 2 hos Eurodel.no  -   Pris kr. 1199.- /stk

 

Ser at Autodeler.co.no selger de for kr. 826,64 /stk.

Av det jeg har forstått, så må varene momses og tolles derfra + at frakta er vesentlig dyrere. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg har forstått det.

 

P.S. Googlet litt rundtom, og dette stemmer Autodeler.co.no er et tysk selskap med norsk nettside. Delene blir sendt fra tyskland og moms+toll legges til av fraktselskapet på lik linje som det vi er vandt til på deler fra England. Med andre ord litt villedende.

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mr Rover 75 skrev:

Av det jeg har forstått, så må varene momses og tolles derfra + at frakta er vesentlig dyrere. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg har forstått det.

 

P.S. Googlet litt rundtom, og dette stemmer Autodeler.co.no er et tysk selskap med norsk nettside. Delene blir sendt fra tyskland og moms+toll legges til av fraktselskapet på lik linje som det vi er vandt til på deler fra England. Med andre ord litt villedende.

På 29.10.2018 den 10.13, Mr Rover 75 skrev:

 

 

Du har nok rett. Prisen er pluss moms og frakt.

Syns det var svært billig. Men men   ;-)

 

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...