Gå til innhold

Polyforinger til disco 2 2001


Disco22

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Da er man ferdig med eukontrollen man har gruet seg til lenge.. heldigvis var det ikke så ille

 

Så til det jeg legger ut dette innlegget for. 

Jeg fikk 4 feil på eu og 2 av dem var foringer bak på radiusarm(?). Den som går fra akslingen og til ramma. Og opphengskuler i front øvre H/V. 

 

Jeg har sett at det er mye gummi som bør byttes og jeg funderer på å bytte alle foringene hele veien rundt med Brittparts sitt polykit (se bilde)

Er det noe jeg bør passe på mtp. ace og luft? -vet at dette kittet ikke er for biler med ACE

Regner med at jeg bør bytte alt av bolter med det samme?

 

Beklager hvis dette var en rotete post..

-på forhånd takk for tips og triks

dc7001_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolter er greit å ta i samme slengen, ja.

Gi de gamle en god dusj rustløser og ta deg en god kaffepause før du gyver løs på jobben.

Samme med andre slitedeler som skal byttes, eksempelvis koster skruer til skivene og monteringsdeler til klosser et par tiere, klok av skade ligger alltid disse med når jeg bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JokerS30 skrev:

*Skal du  går for polybush, kjøp originalen. Den driten fra britpart, kan du kaste så langt du greier. Gjerne stående på toppen av Prekestolen eller lignende....

 

* Brannfakkel !


 

Hehe, skal ta det under vurdering :)

2 minutter siden, smejan skrev:

Du vil finne en del innlegg rundt om som konkluderer med at (originale) gummiforinger varer lengre og gir en bedre kjøreopplevelse enn mange polybush-kit. 

Takk for innspill

2 minutter siden, tnj skrev:

Bolter er greit å ta i samme slengen, ja.

Gi de gamle en god dusj rustløser og ta deg en god kaffepause før du gyver løs på jobben.

Samme med andre slitedeler som skal byttes, eksempelvis koster skruer til skivene og monteringsdeler til klosser et par tiere, klok av skade ligger alltid disse med når jeg bytter.

Har mange opplevelser med det samme, har gitt boltene flere runder med rustløser allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har sett noen fraråde dem.  Selv bruker jeg mest Erik på Lierskauen, paddockspares.com og famousfour.co.uk.

Paddock har fast pris på 20,- pund pluss mva på normalstørrelse kolli inntil 30kg, på døra i løpet av tre til fem dager som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lrdirect er veldig bra på leveranse og garanti. litt dyrere enn andre på P&P totalt sett.

Island 4x4 leverer greit og er rimelige, men ikke veldig god på reklamasjoner.

 

#Når det gjelder foringer - IKKE monter polybush, i allefall ikke i Radiusarmene - Kun genuine Landrover der, fåes hos begge de overnevnte ifra UK.

Om de vil ha polybush i alt annet,  ja hvis det er det du vil, så er det bare å prøve. Personlig anbefaler jeg kun genuine Lr ( det er en grunn til at du kan kjøre de 200 000km )

 

- Som nevnt over, du må kjøpe bolter og muttere ny til Radius arm foringene, ellers ryker du garantert på en showstopper.

- Det er også greit å ha spesialverktøyet for å presse inn radiusarm foringer, det får du også hos Island 4x4. Du skjønner hvorfor når du begynner;)

 

Bare noen hete tips for jobben.

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...