Gå til innhold

Dekk med seip og pigg; 35"


JokerS30

Anbefalte innlegg

jeg fornyer et par sett dekk, og skal ha et sett 35" dekk som må seipes og pigges.

Dekka jeg bytter ut er BGF MT, med samme oppsettet.

 

Er det noen som har testet DISSE dekkene med kombinasjonen seip / pigg ? 

Jeg er 100% inneforstått med faktumet at det ikke akkurat er noe rendyrket vinterdekk, spørsmålet er vel om det vil funke bedre eller dårligere enn BFG-MUD dekkene, som er alternativet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg dumma meg litt ut, da jeg trodde AT-dekk kunne seipes og pigges.
Dessverre sa leverandøren NEI til det prosjektet. Han mente at AT ville gi for dårlig feste for piggene.
Det var BFG AT dekk.....

Er det noen her med erfaringer å dele vedr. pigg og seip av AT dekk ? Jeg må bruke bilen min en god del mer i vinter, så jeg kunne tenkt meg dekk som bråker endel mindre enn MT dekka fra BFG....

Edit: annen leverandør mener de kan pigge noen Cooper Discoverer ST MAXX for meg... aner ikke hvordan de er støymessig mot mine nåværende BFT MT 2 dekk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Det går fint å pigge bf at.

Ja, det er motstridende opplysninger på dette:
dette er det jeg fikk i høst:

Hei,

 

Vi pigger ikke BF Goodrich All Terrain KO2 fordi det blir for dårlig hold til piggen. Mye seipinger i mønsteret og litt for små «blokker» i skulderknastene.

 

( klipt vekk navn )

Produktsjef

Dekk1 - Et selskap i RAC Group

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har pigget flere og piggene sitter enda. 

 

Kanskje de ikke har maskin til midtseiping, da blir det vanskelig å finne plass nok.

 

Finn dekk i rett dimensjon og sjekk selv om du synes det er plass nok. 

Jeg pigget opp 225/65-17 og det gikk fint.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lafterolf skrev:

 Jeg har pigget flere og piggene sitter enda. 

 

Kanskje de ikke har maskin til midtseiping, da blir det vanskelig å finne plass nok.

 

Finn dekk i rett dimensjon og sjekk selv om du synes det er plass nok. 

Jeg pigget opp 225/65-17 og det gikk fint.

 

Det var et veldig godt påeng, å bare midtseipe og la kantene stå for å kunne pigge, er selvsagt løsningen.
Får sjekke mandag hva som går an !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er om du pigger selv og seiper med feks fein multikutter, eller en dybdeinnstilt liten håndsirkelsag. 

Da får du seipet helt ut uten å ødelegge knastene du allerede har pigget.

Jeg har gjort det flere ganger og du får langt bedre grep enn om dekjet får maskinseipet bare midt på.

 

Beregn 30 min seiping på hvert dekk om du gjør dette selv. Pigging tar også ca 30 min.

Bruk maske. Svidd gummi er pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...