EnTo Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Gratulerer med flott bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Den var snasen altså! Så gøy det blir å kjøre rundt i denne! Må smile litt bare ved tanken! Gratulerer så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Er i gang med å bytte bremser og hjullager. Skal bestille deler og i den forbindelse har jeg behov for å vite om dette er 10" eller 11" bremser. Planen er å bruke kvalitetsdeler. Britpart har komplette hjullagersett, men bør man styre unna disse og heller gå for Timken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Mål innvendig diameter på trommelen. Sannsynligvis 10". Timken gar bra lager. Men de går i oljebad, og det er veldig sjeldent de blir slitt. Simring bytter du derimot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 3 timer siden, lafterolf skrev: Timken gar bra lager. Men de går i oljebad, og det er veldig sjeldent de blir slitt. Simring bytter du derimot. Takk! Er det OK å bytte kun simringer uten samtidig å bytte hjullager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Ja. Så fremt det er girolje på lagrene ville jeg bare byttet simring. Er de tørre må de byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 14. november 2018 Forfatter Del Skrevet 14. november 2018 Begynte å demontere bremsene med tanke på å bytte all innmat + tromler. Men er det egentlig nødvendig eller kommer jeg langt med en seriøs rengjøringsjobb? Bremsetromlen er originale, men har vært dreid tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Bytt til nye bånd. Fungerer sylinderen og ikke lekker ser jeg ingen grunn til å bytte den. Når du får nye bånd legger du dem i trommelen og sjekker om de passer. Før i tiden kunne de dreie tromler flere ganger, og de ble tilslutt ganske store innvendig. Det står sikkert i en bok om hvor mye de kan dreies av uten at jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thoma_s Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg byttet bånd på min 109 etter olje på bånda. Det ble mye bedre med oljefrie bånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 15. november 2018 Forfatter Del Skrevet 15. november 2018 Hardt arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Båndene dine ser våte ut. Da må de byttes. Bremsebånd fungerer som en svamp og suger til seg olje. Nødrep er å brenne dem med propanbrenner for å brenne ut olja. Dog, dårlig løsning. Tromler må vaskes med rødsprit eller noe annet som tar olje. Jeg ville byttet bremsepumpe også. Evt flere simmringer hvis olja er Gl4 som ligger på bånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Kjøpt nye bremsepumper og bremsesko, men så dukket det opp et annet problem. Det viser seg at én av hjulboltene har løsnet fra navet. Dette er den gamle typen hvor boltene er skrudd inn og ikke presset inn som de ble senere. Gjengene i navet er ødelagt og bolten er forsøkt sveiset fast tidligere. Nå klarer jeg ikke å finne denne type nav noe sted, men den nye typen selges overalt. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt et nytt, et brukt eller om det gamle kan repareres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Dette er et vanlig problem på serie2. Du får kjøp nye bolter som kan presses inn, har ikke prøvd selv. Jeg har bruk nav fra serie3, de har tykkere bolter som er presset inn fra baksiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 8 minutter siden, lafterolf skrev: Du får kjøp nye bolter som kan presses inn... Det måtte jeg gjøre på Varebilen min, en IIa fra -66. Mener jeg måtte borre opp hullet litt for å få banke de inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Har lest at noen presser inn nyere bolter med splines i de gamle hullene etter å borett dem opp noe. Er det en OK løsning? Passer serie 3 navene rett på de gamle akslingene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Det er grei jobb å presse inn nye ja. Skal passe rett på fra serie3 mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Kjøpte regummierte dekk fra King Meiler i Tyskland. Liker tanken på gjenbruk og i tillegg synes jeg at de ser bra ut. Blir spennende å prøve dem på veien. Det er uansett en godværsbil, så det setter ikke all verden krav til dekkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Deilig bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Det er en nydelig bil du har kjøpt. Pen utvendig og innvendig. Er det startknapp jeg såvidt ser under instrumentene? På tromlene står det maks dia 10,06 (hvis jeg husker riktig). Det er dette de kan dreies til. Overhalte bremsene på 72-mod LW i høst. Fant ut at alle de gamle delene var helt innafor, så jeg brukte egentlig tid og penger på noe som ikke var nødvendig. Justering av bremsesko er noe herk, i og med at man kun justerer den ene skoen på 10-toms bremsene. Og lufting kan by på utfordringer. Til sist kjørte jeg forenden av bilsen opp på bukker og fikk en kamerat til å pumpe bremsene. Han klagde litt, tungt å pumpe. Og fire hjulsylindre. Kjøpte også nytt «justering av bremsesko-sett», men da jeg hadde skiftet på ett hjul med masse prakk fant jeg ut at de gamle platene som er urunde faktisk var større enn de nye platene. Etterpå sjekket jeg justeringaplatene, så det var kun den ene jeg skar i stykker den originale på. Ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn som har hatt noen timer kvalitetstid med hybriden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 På 1.12.2018 den 16.41, Elvehundre skrev: Det er en nydelig bil du har kjøpt. Pen utvendig og innvendig. Er det startknapp jeg såvidt ser under instrumentene? Tusen takk og ja. Ellers har jeg fått tilbake felger fra sandblåsing og lakkering. RAL 1015 skal visstnok være det som kommer nærmest "limestone". Snart kommer resten av det som trengs for å overhale bremser og nav, så det går fremover med vinterprosjektet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Noen som har sett denne løsningen før? Luken er festet med fire vingemuttere og løftes av med to håndtak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Sett noe liknende på en bil moddet for handicappet sjåfør. Ifølge eier var det også hull i kjøkken?gulvet så eier kunne heise seg ned i bilen. Mulig noen som husker mer detaljer kan utfylle mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Prøvemontert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Nydelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 På 6.12.2018 den 17.43, Diaboli skrev: Tusen takk og ja. Ellers har jeg fått tilbake felger fra sandblåsing og lakkering. RAL 1015 skal visstnok være det som kommer nærmest "limestone". Snart kommer resten av det som trengs for å overhale bremser og nav, så det går fremover med vinterprosjektet. Pent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.