Gå til innhold

06 110 Klunkelyd ved girskift


Discozilla

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde denne Defenderen i dag, og for meg virker det som om det er litt slakk i bakakselen.  Men ikke veldig mye.  Ikke noe jeg ville bekymret meg over væffal.

Løft et bakhjul og prøv å vri det motsatte frem og tilbake litt.  Da vil du kjenne om det er mye dødgang.

Kryssene må du nesten ta ut for å sjekke tilstanden på.  Mellomakselene kan virke og kjennes helt ok, men ved nærmere ettersyn er det likevel slitasje i kryssene.

 

Det jeg ville være mest bekymret for er ulyden i venstre forhjul ved sving.  Der tror jeg en skikkelig overhaling er nødvendig.

 

Forøvrig synes jeg bilen ser veldig fin ut.  Godt som ikke rust å finne, men så har jo også bilen trillet rolig rundt i et område hvor "møndihedan" har vett til å ikke salte veiene på vinteren.

Jeg mener du har en fin bil der.  

Ronny S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, RonnyS skrev:

Jeg prøvde denne Defenderen i dag, og for meg virker det som om det er litt slakk i bakakselen.  Men ikke veldig mye.  Ikke noe jeg ville bekymret meg over væffal.

Løft et bakhjul og prøv å vri det motsatte frem og tilbake litt.  Da vil du kjenne om det er mye dødgang.

Kryssene må du nesten ta ut for å sjekke tilstanden på.  Mellomakselene kan virke og kjennes helt ok, men ved nærmere ettersyn er det likevel slitasje i kryssene.

 

Det jeg ville være mest bekymret for er ulyden i venstre forhjul ved sving.  Der tror jeg en skikkelig overhaling er nødvendig.

 

Forøvrig synes jeg bilen ser veldig fin ut.  Godt som ikke rust å finne, men så har jo også bilen trillet rolig rundt i et område hvor "møndihedan" har vett til å ikke salte veiene på vinteren.

Jeg mener du har en fin bil der.  

Ronny S

 

Tusen takk Ronny! Skriker på deg når ny Lr er i tunet :)

Bilen er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...