Gå til innhold

P38 væsker


christianvig

Anbefalte innlegg

Diffene skal ha Castrol syntrax  (longlife ) 75w-90, Resten skal ha  ATF Dexron III

 

For eksempel:Aut.Trans Castrol Transmax Dex III Multiv., Dextron III.

 

Du kan kjøpe alt på Mekonomen om du ønsker det. 

 

Mvh Brage

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forum, dette er mitt første innlegg her etter å ha kjøpt en 2001 4,6 HSE tidligere i høst. (Har ikke erfaring med RR fra tidligere så jeg føler meg litt "adventurous" .. :)

Siden dette spørsmålet om væsker er her og ganske ferskt; hvor ofte skifter dere slike væsker, min bil har gått (bare?) 165k, forrige eier kunne ikke gi meg opplysninger om når slikt var skiftet,  noe som kan tyde på at det er noen år.. (og det uroer meg litt).. Den blir ikke småkjørt så mye, om slikt har betydning.

 

mvh Inge J. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det enkelt:

 

Motorolje: Hver 10 000 km

Automatkasse: sjekk nivå, hver 20 000km, skifte hver 40 000km ( filter annen hver gang ) 

Transfere kasse: sjekk nivå hver 20 000km, skifte hver  40 000km

Akselhus / diff: sjekk nivå hver 20 000km , skifte hver 40 000km

Smøring av mellom aksel kryss hver 10 000km

Tenn plugger ( pga Lpg drift hver 40 000km ) 

 

Oljen etterfylles til rett nivå på hver nivå sjekk ( det skal helst være på merket ved disse sjekkene, lavt nivå tyder på lekkasje )

 

Dette er som beskrevet i Landrover sin ABC service sjekk liste for RRp38 bensin, eller bedre ;)

 

Velkommen til forumet:)

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...