Harjulainen Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Ser på en sein 90-talls med BMW diesel som er ombygget fra luftfjæring til forsterket spiralfjærdemping. Bilen ble EU-godkjent med dette, men neppe hos merkeverksted... Er dette kurant, eller blir det avskilting og kødd om det blir kontrollert og oppdaget?? Ingenting er ført i vognkort, så vidt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Sen 90, så er det P38 og ikke L405 modellen som denne delen av forumet omhandler Men, bilen er aldrig typegodkjent med spiralfjører, så ja det kan bli trøbbel på ett eller annet tidspunkt. Hvor sannsynlig det er for at det blir oppdaget (i allefall om du holder deg borte fra merkeverkstedene) er jo da et STORT spørsmål som jeg tviler på noen kan svare deg på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Neppe avskilting i første omgang men pålegg om tilbakestilling til original. Jeg ville aldri kjøpt en P38 med spiralfjærer om ikke originaldeler følger med slik at bilen kan tilbakestilles uten altfor mye jobb og kostnader. 4 nye luftfjærer er ikke det største problemet... Og om det ikke er feilmelding på EAS ved oppstart er ECU satt ut av drift på et vis. Også dette må kunne tilbakestilles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Får du med EAS utstyret, så tja. Nytt komplett EAS vil koste ca 25-30 tusen, det er Kompressor, ventilblokk, ventil driver enhet, EAS hjerne, luftbelger, slanger, brytere og noen rele. Er du ukjent med RRp38 vil du oppdage fort at du mangler noen fine funksjoner som er i EAS utstyret. Som - Senker seg ca 25 mm automatisk i over 80km /t for å senke luftmotstand. Og tilbake etterpå ( under ca 50Km/t i 30 sek ) - Uansett hvor mye du laster baki, så står bilen like rett. - Henger du på ramma i terrenget, kan bilen løfte seg ytterligere 25 mm for å få deg løs. - Access mode for de dagene bestemor skal være med og synes det er høyt opp til settet. - Knapp for å låse fjærings høyden ved bruk av tilhenger. - Også har du muligheten til å ha høy bakke klaring kun når du trenger det ved å velge offroad modus, for det er unødvendig slitasje på drivverk å kjøre med konstant 2 tommer + heving når du bare skal på butikken, eller 6 timer langs motorveien i 130 Uten alt dette så er jo liksom ikke RRp38 helt det samme.... Mvh Brage Endret 20. oktober 2018 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.