Gå til innhold

nye led lykter til defender, hva velge?


jope

Anbefalte innlegg

mine lykter virker ikke alltid når jeg slår på fult lys.. har målt på kontakten og spenningen er riktig.

 

Kort historie: jeg trenger nye led lykter og de skal være godkjente.. Det skal være led lykter.

 

Har sett på truck-lite og de som bygg og hobby har.. prisforskjell er det, men ikke all verden.. Truck-lite kommer vel på ca. 5000kr fra paddock og de som bygg og hobby har kommer på 3000.. Begge skal være godkjente i følge selgere..

 

Andre alternativer og evnt. erfaringer med spesielt de fra bygg og hobby?   Truck lite har jeg fått mange bra anbefalinger ang. 

 

(vet at dette har vært diskutert flere ganger, men fant stort sett info fra 2016...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Driver å lurer på det samme selv. Spurte inne på en gruppe på Facebook å der ble jeg anbefalt lamper fra ledmyway. 

 

https://www.ledmyway.no/shop/product/headlight-7-highlow?tm=&sm=ekstralys/led

 

Dette er samme lampene jeg har funnet hos Bearmach, til nogenlunde samme pris. 6000kr PR sett. 

Mange som anbefalte de! 

 

Kikka kjapt på YouTube å fant en testvideo. 

Spriket i pris er jo hinsides, fra 500-8000kr, sistnevnte er vell Nolden lamper, disse vet jeg fler av G-vogn gutta bruker å er super fornøyd. 

JW Speaker skiller seg å ut i teten har jeg sett. 

49D06D4A-D30D-4FD1-99C3-51A13A32F32D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nyheter for meg at JW Speaker har lys med varmetråder. Hittil ser det ut som Truck-Lite bare har varmetråder på DOT lyktene (lovlige i USA, er ikke sikker på om de kan brukes i Norge - tror ikke det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mrvikan skrev:

@101 leste meg frem til at man kunne få varme i glassene på Truck lite lampene nå. Har du noen erfaring/formening om det er nødvendig? 

Varme i lykteglassene er i følge de voksne her helt nødvendig når det snør.

Har kommet frem til at halogen funker fint for meg om vinteren, spesielt i kombo med noen ekstralys jeg plutselig fikk lov til å montere.

Vurderer fortsatt LED hoedlykter, men da til bruk resten av året, så her kan det bli rutine å bytte til sommerhjul og sommerlykter når snøen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tnj skrev:

Varme i lykteglassene er i følge de voksne her helt nødvendig når det snør.

 Har kommet frem til at halogen funker fint for meg om vinteren, spesielt i kombo med noen ekstralys jeg plutselig fikk lov til å montere.

 Vurderer fortsatt LED hoedlykter, men da til bruk resten av året, så her kan det bli rutine å bytte til sommerhjul og sommerlykter når snøen går.

Snart lettere å ha Vinter og Sommer biler da? :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tnj Ser den, har hørt mange som nevner is å snø problematikken... Men at det er så få dager i året det er et problem at det er verdt "bryet"! 

Jeg solgte nemlig min svært kjekke takbøyle for montering av lys;) Så tenkte da at jeg heller skulle investere i skikkelige hovedlys så jeg slapp ekstralys.. (vil ikke borre i den nye fangeren) men 3-4 tusen ekstra for varmetråder..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...