tiopet Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 15 timer siden, smejan skrev: På min D2 fikk jeg gjentagende lekkasje på regulatoren, det viste seg at det var tettingene ved injektorene som slapp trykk tilbake (mener jeg Kenneth sa). Styresnekka kan også ha skeiv aksel inni, da blir den rar på styringen og lager mer lyd enn normalt. Gjerne lettere å svinge den ene veien enn den andre. Men det følger som regel med en lekkasje som synes ved Pitman-armen etter en liten stund når pakningene blir lei seg. Regulatoren jeg selv hadde overhalt med et sånt o-ring kit med løs trykkregulator og pakninger var jo tett når bilen ble levert til Techno classic. Men de var usikre på om jeg hadde satt inn rett pakning så de satte på en ny fra Erik. Pakningen jeg hadde var selvfølgelig korrekt Bestilte jo til 15P motor med EU3 kategori. Hvorfor skulle styresnekka ha blitt skeiv? kjørt på fortauskant eller noe?? Den lager en sånn gnurvelyd når jeg svinger omtrent helt over til ene siden. Det er ikke pumpa som låter. Ingen lekkasjer og normalt nivå. men den er lettere å svinge over til motsatt side av gnurvingen. Den er liksom tung på rattet til den siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 18 minutter siden, tiopet skrev: Hvorfor skulle styresnekka ha blitt skeiv? kjørt på fortauskant eller noe?? Den lager en sånn gnurvelyd når jeg svinger omtrent helt over til ene siden. Det er ikke pumpa som låter. Ingen lekkasjer og normalt nivå. men den er lettere å svinge over til motsatt side av gnurvingen. Den er liksom tung på rattet til den siden. Tipper den har hatt et hardt møte med en kant eller stein, ja. Hvor fort den vil begynne å lekke avhenger av hvor skjevt det er inni der, men det kommer nok. Det er ikke så veldig vanskelig å bytte snekka, men det kan koste en del å få den fikset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Mulig å overhale snekka selv kanskje? Eller må noe spesial utstyr til? Ser at man får pakningssett og et sånt kule kit. Må vel ha begge kit for komplett overhaling. Er den skeiv så nytter det ikke uten ny aksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Hvordan olje bruker du på servo? Jeg byttet reservoir og hadde ikke Cold Climate oljen tilgjengelig så brukte biltema servo olje og da lagde den fort lyd. Fikk fyllt på riktig olje igjen og da var den fin igjen Vet andre har brukt annen olje uten problemer men hvis den er litt slitt så kanskje den foretrekker original oljen... ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Servo og ACE har samme farge på væsken, sånn mørk grå/blå/svart. Det er i hvertfall ikke automatolje. Har en annen Disco 2 som jeg skifter FPR og injektor tetninger på nå (Repareres for en bekjent). Den har samme mørke farge på begge væskene. Da antar jeg at det er Cold Climate olje som ser sånn ut. Sikkert kjekt å bestille inn et par liter og ha på hylla av den også, siden den er vanskelig/umulig å finne her i dalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Før du bytter snekke, koble fra styrestaget så snekka ikke jobber med forstillingen og prøv full sving. Fortsatt tregt? Av med rattakselledd og sjekk bevegelighet på ledd. Er de friske bytter du snekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Hvis du skal bytte snekke er det greit å løsne motorfestene og få noen til å skyve motoren mot høyre med et langt spett. Da får du den greit ned. Den veier ca. 14 kg., så det er greit å ikke få den i hodet eller noe.. Husk å feste motorfestene igjen etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Ingen ulyd i dag, mulig noe som har gått seg til etter nesten 1 år uten drift. Styringen er på min "Følger nøye med liste". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.