Gå til innhold

2003 Discovery 2 TD5 automat. Årets nøtt!?


tiopet

Anbefalte innlegg

15 timer siden, smejan skrev:

På min D2 fikk jeg gjentagende lekkasje på regulatoren, det viste seg at det var tettingene ved injektorene som slapp trykk tilbake (mener jeg Kenneth sa). 

Styresnekka kan også ha skeiv aksel inni, da blir den rar på styringen og lager mer lyd enn normalt. Gjerne lettere å svinge den ene veien enn den andre. Men det følger som regel med en lekkasje som synes ved Pitman-armen etter en liten stund når pakningene blir lei seg. 

 

Regulatoren jeg selv hadde overhalt med et sånt o-ring kit med løs trykkregulator og pakninger var jo tett når bilen ble levert til Techno classic.

Men de var usikre på om jeg hadde satt inn rett pakning så de satte på en ny fra Erik.

Pakningen jeg hadde var selvfølgelig korrekt <_< Bestilte jo til 15P motor med EU3 kategori.

 

Hvorfor skulle styresnekka ha blitt skeiv? kjørt på fortauskant eller noe??

Den lager en sånn gnurvelyd når jeg svinger omtrent helt over til ene siden. Det er ikke pumpa som låter.

Ingen lekkasjer og normalt nivå. men den er lettere å svinge over til motsatt side av gnurvingen. Den er liksom tung på rattet til den siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tiopet skrev:

 

Hvorfor skulle styresnekka ha blitt skeiv? kjørt på fortauskant eller noe??

Den lager en sånn gnurvelyd når jeg svinger omtrent helt over til ene siden. Det er ikke pumpa som låter.

Ingen lekkasjer og normalt nivå. men den er lettere å svinge over til motsatt side av gnurvingen. Den er liksom tung på rattet til den siden.

 

 

Tipper den har hatt et hardt møte med en kant eller stein, ja. Hvor fort den vil begynne å lekke avhenger av hvor skjevt det er inni der, men det kommer nok. Det er ikke så veldig vanskelig å bytte snekka, men det kan koste en del å få den fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å overhale snekka selv kanskje?

Eller må noe spesial utstyr til?

Ser at man får pakningssett og et sånt kule kit. Må vel ha begge kit for komplett overhaling.

Er den skeiv så nytter det ikke uten ny aksel

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan olje bruker du på servo? Jeg byttet reservoir og hadde ikke Cold Climate oljen tilgjengelig så brukte biltema servo olje og da lagde den fort lyd. Fikk fyllt på riktig olje igjen og da var den fin igjen :)

 

Vet andre har brukt annen olje uten problemer men hvis den er litt slitt så kanskje den foretrekker original oljen... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo og ACE har samme farge på væsken, sånn mørk grå/blå/svart. Det er i hvertfall ikke automatolje.

Har en annen Disco 2 som jeg skifter FPR og injektor tetninger på nå (Repareres for en bekjent). Den har samme mørke farge på begge væskene.

Da antar jeg at det er Cold Climate olje som ser sånn ut.

Sikkert kjekt å bestille inn et par liter og ha på hylla av den også, siden den er vanskelig/umulig å finne her i dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte snekke er det greit å løsne motorfestene og få noen til å skyve motoren mot høyre med et langt spett. Da får du den greit ned. Den veier ca. 14 kg., så det er greit å ikke få den i hodet eller noe..

Husk å feste motorfestene igjen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ulyd i dag, mulig noe som har gått seg til etter nesten 1 år uten drift.

Styringen er på min "Følger nøye med liste".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...