tiopet Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Oh yes yes yes, it's alive Når jeg kom dit i dag, så hadde den ladet hele natten med C-tek laderen. Prøvde å starte, da viste den 210 rpm bare noe bedre enn dagen før. Skifta CPS igjen til en annen ny, denne gang en Intermotor del. Prøvestart og den viste 220-225 rpm. En liten tenke pause og så tenkte jeg at får den luft inn? Slik som nevnt i tråden tidligere. Tok av slangen fra intercooler og inn på manifold, prøvestart og den viste 350-380 rpm igjen. Prøvestart en gang til, og den hosta fortere og fortere, til slutt gikk den på 350-450 rpm av seg selv i et minutt eller så. Ny prøvestart og samme resultat, 350-450 rpm og masse hosting i et minutt, selv med heftige tramp på gassen. Tenkepause igjen, blir den kvitt eksosen og er eksos røret fullt av diesel etter alle startforsøk? Tar av røret mellom luftfilter og turbo, fingeren bort på turbo og den sitter fast. Må bruke en skrutrekker for å lirke den frem og tilbake til den løsner, klarer tilslutt å dytte den rundt med fingeren. Den vil ikke snurre når jeg bruker fingeren, må dytte den hardt. Til slutt tar jeg frem trykkluft slangen og blåser på den, og dytter den i gang med fingeren. Teiper fast trykkluft pistolen så turbo snurrer, mens jeg løper inn i bilen og starter. Da kommer den med en gang og går pent på 759 rpm. Gir gass og motor reagerer tvert og turbo spinner plutselig fortere enn trykkluften klarer. Tykk hvit røyk velter ut i verkstedet, svart sot på gulvet og masse vann i dammer bak bilen. Den lever og jeg rygger den ut for prøvekjøring. Motor går fint, bremser virker (bremser rett også). Men den girer sent, rundt 2100 rpm før den skifter gir. Kjører vel 3 km frem og tilbake før den slutter å ryke. Helt klart at det har vært en kombinasjon av ting som gjorde at den ikke ville starte. Vann i dieselen, defekte kobberskiver, som igjen førte til dårlig trykkregulator og dårlig pumpe. Vannet gjorde så 3 injektorer satte seg fast. Så der har vi årsaken til at bilen plutselig bare sluttet å gå, slik tidligere eier sa. Når det gjelder giring, så får jeg sjekke oljenivå til uka. Så blir det rett på EU-kontroll så den kan få på skilt og bli konebil, slik den egentlig skulle i mai tidligere i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Automaten er nok i orden. De girer fryktelig seint. Ofte rundt 2800 omdr. Men, GRATULERER!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 video.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Haha,Morro! Ikke kan jeg D2, og ikke TD5- men det har jaggu vært spennende å lese føljetongen her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 3 minutter siden, lafterolf skrev: Automaten er nok i orden. De girer fryktelig seint. Ofte rundt 2800 omdr. Men, GRATULERER!! Tusen takk. Sjekker oljenivå uansett, bare for å ha gjort det. Da har jeg endelig løst påskekrimmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Gratulerer så mye, godt gjort Det var altså summen av mange småting som gjorde motoren umulig å starte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Så godt å se, gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Utrolig med så mye feilkilder samtidig. Noen fylt vann på tanken eller stått lenge også ? "Ny" diesel suger jo vann. Godt du ikke ga deg. Endret 16. november 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 2 timer siden, gautes skrev: Utrolig med så mye feilkilder samtidig. Noen fylt vann på tanken eller stått lenge også ? "Ny" diesel suger jo vann. Godt du ikke ga deg. Bilen har stått siden november i fjor. Jeg kjøpte den 25 mars i år. Jeg mistenker enten at han har fylt vann på tanken fra bensinstasjon med dårlige isolerte jordtanker, eller noen har gjort det for ham på faenskap. Tank lokket låser ikke i det hele tatt og låsen er bøyd. Det var utrolig mye grums og noe klissete guffe nedi tanken, måtte vaske den med tynner for å få vekk guffa. (Sukker kanskje?). Disse 7 månedene jeg har jobbet med bilen så vil jeg tro at 3 måneder til sammen er effektivt arbeid. Hva skal jeg finne på nå da, når denne snart er klar for veien igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Dieseldyr? Tror ikke jeg hadde tort og brukt bilen mye hvis turboen satt fast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 17. november 2018 Forfatter Del Skrevet 17. november 2018 Ikke dieseldyr, for da blir det gele masse med klumper i. Hadde det på båten til fatter i fjor. En ny turbo står helt klart øverst på ønskelista, men inntil da så får jeg holde et øye med den som sitter der. Kanskje sette på et manometer for å se at turbo trykket er der under kjøring. Turboen satt jo ikke fast for en måned siden, da jeg hadde turboen av for å skifte pakninger. Kan også hende at litt kjøring med et godt oljetrykk vil gjøre det godt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 Kjørte bilen hjem i dag. Sjekket før start at turbo fremdeles var løs og kunne snurre fritt. Den snurret som bare det. Starta på 1 forsøk uten problemer. Da er det bare å vente på time til EU-kontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Stas. Da er det bare å håpe at kontrollen går greit, og at det ikke dukker opp noen dyre overraskelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Godkjent uten noen feil Hentet skilt og montert dem, så nå er det bare for fruen å kjøre. Og det tok ikke lang tid etter at jeg satte på skilt før hun tok bilen på test tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Fantastisk , flott det løste seg. Utrolig frustrerende må det ha vært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Skikkelig glad for at du løste det. Har lært litt selv også. Kos dere med bilen. leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Tusen takk til alle som kom med bistands ord og lykkønskninger Kjørte en test tur på motorvei, 80 og 90 soner i en halvtimes tid. Utrolig å stillegående denne er i forhold til Mercedes 270ML, men den er utrolig treg i forhold. Uansett så går den i mitt tempo, akkurat som Defenderen Eneste jeg har å utsette på bilen er styringa, den var litt her og der. Nå har jo ikke jeg gjort noe med det i disse månedene, bare tatt rust, skiftet bremser og fått den til å gå. EU kontrolløren nevnte at den var litt ullen på styringa, og det er den. målte dødgang på rattet til 8cm. Vi fant ikke noe slakk på endeledd eller bærekuler, så problemet må være styresnekka eller ledd på rattstamme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 D2 er ofte litt ullen i styringa rundt midtpunktet Men de er gode å kjøre, så man trives godt bak rattet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Hører en sånn gnurvelyd når jeg svinger på rattet og så virker den ganske tung å ratte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Jeg ville gått over endeledd og opphengskuler en gang til. Sjekk om du kan bevege/vri styrestag og paralellstag. Om endeledd ruster fast kan det bli fatalt. Den skal være minst like stabil som defenderen på styring om den ikke er hevet. Slakk i panhardstag gir ekkel styring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Sjekk også leddene mellom rattstammen og snekke. Er et ledd som ligger ganske nærme turbo'n... Kan vel være styresnekken også... var det noe med en strammeskrue der tro... husker ikke helt men sikkert noen som vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Får ta en full sjekk av styring, ganske så fort. Skal være en strammeskrue der, men det er absolutt siste post i sjekken. Før jeg rører den skal alt annet være 100%. Å så lekker den diesel igjen. Den dieseltrykk regulatoren som Techno Classic skifta, lekker i O-ringen på regulatoren Bilen har nå kjørt 85 km siden første start og så lekker den . Fant ut at den regulatoren de satte inn kom fra Erik på Liertoppen, han sa de hadde kjøpt en hos ham den dagen. En sånn billig en som holder kanskje maks ett år sa Erik Får ta en klage telefon for å få løst saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Grattis! Nydelig historie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 På min D2 fikk jeg gjentagende lekkasje på regulatoren, det viste seg at det var tettingene ved injektorene som slapp trykk tilbake (mener jeg Kenneth sa). Styresnekka kan også ha skeiv aksel inni, da blir den rar på styringen og lager mer lyd enn normalt. Gjerne lettere å svinge den ene veien enn den andre. Men det følger som regel med en lekkasje som synes ved Pitman-armen etter en liten stund når pakningene blir lei seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 På ebay får du tak i de enkelte delene til trykkregulatoren hvis du ender opp med å gjøre det selv en gang... ikke alltid like enkelt å sjekke kvaliteten på oringene etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.