Gå til innhold

Nydelig 110 DCPU


gautes

Anbefalte innlegg

Småbulker på halvparten av karossieriplatene, og rust i bunn av både A og B stolpen,  på dørterskelen, husker ikke hva delen heter, det får man med på kjøpet.

Bilen var kjempefin, men noe samleobjekt er den IKKE; selv om den framstilles sånn.

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, smedenDY skrev:

Jeg hadde gleden av å se denne live på glaskogen.

Hadde vi ikke hatt to 110" fra før hadde jeg handla tvert!

Hvis du ikke synes denne er verdt statusen samleobjekt er du ganske kresen Joker ;)

 

Om kilometerstanden alene skal legges til grunn, så OK.

Jeg har sett klassikere som er betegnet som MINT, og denne var nok langt, langt derifra i mine øyne

 

Bilen var fin, bevares, og jeg likte ekstra godt at den var helt dønn original, tilogmed med platefelger i stål.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også , uansett andres oppfatning.

Da hadde jeg hatt en bil som jeg kunne stelt med fra nesten scratch.

Og kun meg selv å klandre hvis noe som kunne vært forebygget dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte den jeg :)

Plassert i en lun luftig garasje og skal brukes når transportbehovet ikke dekkes av EL bilen. 

Trenger en service + nye helårs/vinterdekk - tips mottas med takk. 

 

Endret av Gin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige kommentarer. 

Nå har jeg fått sett på/kjørt den litt i helgen og får enda mer «godfølelse», dess mer jeg utforskeren den.

Skal innrømme at kjøpet ble gjort med hjertet og litt mindre med hodet. Det er jo helt tullette å betale +300k for en 14 år gammel «mekano-bil». 

 

Kona og neste generasjon er «med», så da får vi leve med at det er litt overflate rust på dørsterskelene og på terskelen til planet, ellers ser det sånn sett veldig greit ut. 

Dører er vanskelig å lukke (smøring?) og bilen har et antall småbulker (dog hel lakk) fra et liv med en gammel dame som eier. 

Ellers gir bilen en «nybil følelse» på veien og er utrolig mye «tightere» enn de Defendere som jeg opp til nå har prøvd. 

 

Trenger snarlig noen vinterhjul, taknemmelig for tips om dette og om anbefalt verksted for en stor service i Oslo området. 

 

Endret av Gin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbulkene rundt dørhåndtaket har avslørt at dørene ikke går i lås. Sjekk dørhengsler for slakke. Juster sluttstykket på C-stolpen slik at det treffer låset riktig. 

Ofte er høyden på sluttstykket ikke riktig. Skyldes mer at hengslene slites. Uansett må dette treffe rett skal døra gå fint i lås.

 

En runde med ny olje overalt tror jeg blir rett også. Selv om bilen ikke har gått mye vil det bli kondens over mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...