Gå til innhold

Egen lekestue for Range Rover Classic


dolomite

Anbefalte innlegg

Ærede Moderator

Jeg er en enkel mann med smale interessefelter.  For meg er det Classic, Classic, Classic..:wub: 

 

Er det mulig å skille ut RRC som egen undergruppe I menyen under Range Rover forum/'sekkepost' på linje med de nyere RR?  Det vil blant annet gjøre søking mye lettere.   ...eller er jeg altfor snever.?  cool

 

Ærbødigst

Helge

IMG_3526.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er på linje med Regionreformen Helge :-)

 

Temaet her vært oppe mange ganger, og det involverer en flyttejobb av en annen verden, så det har blitt med det.

En har prøvd å inkludere "classic" i tittelfeltet for å bedre søk, men dette er lettere i konsept enn i handling i et rask øyeblikk.

Generasjonene burde nok ha blitt separert ja.

 

Herlig tegning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett inne på pirate eller offroad.no?

 

Der er det haugevis med kategorier. Utmerket for å få folk til å unngå å lese tråder. Man gidder ikke åpne for å sjekke annet enn hva som angår egen bil.

Hele poenget her inne er spennet over alle Landrovere. Man blir litt nysjerrig på andre Range-Rovere, som igjen stimulerer til å få øynene opp for flere utgaver.

 

Om brukerne hadde vært flinkere til å starte overskriften med biltype ville langt på vei underforum blitt overflødig.

Start overskriften med biltype, og vider beskrivelse av problem eller tema, feks:

"Rrc. V8-problemer, koker i motbakke.

 

Dette ville i tillegg vært lettere for de som bruker søkefunksjonen, for overskrifter som 

"Hummm...."

Sier absolutt ingen ting. Intetsigende overskrifter er håpløst når man leter etter tråder med problem tilsvarende det problemet man leter etter. Man må da åpne hver eneste tråd for å se hva tråden egentlig dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafterolf har et godt poeng.  Om 'alle' ble flinkere til å ha bilmodellen og tema først I overskriften (og I søkeordene) vil det bli lettere å lete etter interessant lesestoff.  Selv om jeg er RRC mann så kan eiere av andre modeller ha samme utfordringer og løsninger... 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På ‎23‎.‎10‎.‎2018 den 21.53, lafterolf skrev:

Har dere sett inne på pirate eller offroad.no?

 

Der er det haugevis med kategorier. Utmerket for å få folk til å unngå å lese tråder. Man gidder ikke åpne for å sjekke annet enn hva som angår egen bil.

Hele poenget her inne er spennet over alle Landrovere. Man blir litt nysjerrig på andre Range-Rovere, som igjen stimulerer til å få øynene opp for flere utgaver.

 

Om brukerne hadde vært flinkere til å starte overskriften med biltype ville langt på vei underforum blitt overflødig.

Start overskriften med biltype, og vider beskrivelse av problem eller tema, feks:

"Rrc. V8-problemer, koker i motbakke.

 

Dette ville i tillegg vært lettere for de som bruker søkefunksjonen, for overskrifter som 

"Hummm...."

Sier absolutt ingen ting. Intetsigende overskrifter er håpløst når man leter etter tråder med problem tilsvarende det problemet man leter etter. Man må da åpne hver eneste tråd for å se hva tråden egentlig dreier seg om.

 

Hei Lafterolf,

Nå er det gått to år siden jeg postet dette spørsmålet, og i mitt syn er det ikke blitt mindre aktuelt.  Jeg mener fremdeles at at 'oss uten nyskjerrighet' for andre modeller bør få vår egen avdeling.

 

Andre som er enig med meg..? B)

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei igjen Forumister,

Er det på tide med revidering av Forumets tanker rundt det med en egen lekekasse for Den Mest klassiske av alle klassikere, Range Rover Classic..?  Jeg bare spør :rolleyes:

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To spørsmål:

  1. Hva gjør vi med de eksisterende trådene som ligger blandet?
  2. Hva gjør vi med tråder som vil gjelde flere modeller.

Forumet har nøkkelord (tags) trådstarter kan bruke for å kategorisere tråden basert på innhold.  Ved bruk av tags kan en tråd være gyldig både for RRC og D1 for eksempel.  Eller både for P38 og DII.  Både Dicovery Sport og Range Rover Evoque.  Eller et Diesel motorproblem som kan gjelde både Dicovery 3, 4, 5 og diverse Range Rovere.  Da blir det kanskje TDV6 - og SDV6.  Eller bare TDV6.  Det er ikke så lett dette.  Å dele inn i underfora kan gjøre et innlegg mindre lest, og mindre besvart, enn om det ikke er inndelt.

 

Jeg vil derfor så et slag for nøkkelord (tags).  Som jo dolomite brukte når han startet tråden for noen år siden.  Det kan lages en standard liste over tillatte nøkkelord.  Dessverre kan man ikke få frem denne listen ved søk.  Ei heller kan man tvinge brukere til å angi korrekte nøkkelord - akkurat som at man ikke kan tvinge noen til å plassere en tråd i korrekt undergruppe...

 

Man kan gjøre et søk i forumet basert på nøkkelord og så lagre dette som favoritt i web-browseren:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?/search/&tags=rrc,undergruppe&search_and_or=and&sortby=relevancy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...