Gå til innhold

D3 2006


SiggenRRC

Anbefalte innlegg

Hoi hoi! 

Nå som "Siggen", en classic er ferdig ser jeg etter andre prosjekter. 

Det er mulig en familieøkning på vei og Nissan Patrol er ikke særlig barnevennlig.. 

Har sett litt på en D3 2006, og det ligger en ute på finn.no nå. 

Den jeg har sett på er et prosjekt i den forstand at motoren ikke går rundt...... 

 

Snakket med selger om hva som skjedde. Han var på vei oppover en bakke med tom henger og skulle kjøre forbi en trailer (dum vurdering i oppoverbakke), inntil han sa det var på E6. 

Nå han presset ned gasspedalen mistet han all motorkraft, og bilen lar seg ikke starte, eller "svive" motor rundt med håndkraft (latmann på veivhjulet). 

 

Har lest at enkelte av disse motorene knekker i veiva. 

 

Har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på; 

- Noen som har byttet veiv på slike motorer før? 

- Hva er totalkostnaden på en slik operasjon? 

- Får man ut motor uten å løfte karosseriet? 

- Hva koster, og er det noen som har en delemotor liggende? 

- Kan det også være oljepumpe-feil og at en ventil står nedi et stempel, eller vil løfterne gi etter å sørge for at bilen ikke sviver av den grunn? 

 

:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, grattulerer med ferdig fikset RRC. Det som er viktig å tenke på med en D3, er at det er en noe mer avansert bil enn en classic. Ting og tang har sin antatte levetid, og etter å først ha eigd en D3, og nå en D4, er det i grunn ganske så nøyaktig å se hvor lik levetid det er på de kjente delene som ryker først. Det som ryker på en D3, ryker og på en D4. Det å kjører rundt i en D3 med slitte foringer, slappe dempere, klunk og klank i drivverk, handbrekk som låser seg, fjører som siger++ er kjedelig, og du kommer fort til det steget hvor du begynner å fikse på ting, og da tar det fort litt av. Det er billige deler, og bra med hjelp i fra forum og youtube, og du ser ikke galskapen før du setter deg ned å lager en oversikt. Det er bra biler, som er verdt å ta vare på, og med en god porsjon egeninnsats koster det ikke all verden. Men når det kommer til det du vurderer, så hadde eg i utgangspunktet antatt at motor var blåst (og heller blitt meget overrasket om det var en liten filleting som var årsaken) Eg hadde en lignende opplevelse med min D3, når eg blåste forbi en polakk, og i det eg var komt meg inn forran, røk bolten til multireim strammeren, og bilen gikk på 2 sek. i nødmodus og servo med lading forsvann, bilen kokte over før eg rakk å svinge meg inn på nærmeste mulig sted. Men siden motor ikke kan snurres på den bilen du vurderer, tror eg denne motoren har andre sykdommer. Eg kjenner ikke til hvordan, eller kostnad på å overhale en slik motor, men frykten på at dette kunne skje med min motor også, var hovedårsaken til at eg blei midlertidig gal, og tok opp lån for å kjøpe meg enda en og nyere en. Det begynner desverre å bli vanlig at 2,7 TDV ryker, og da mest på grunn av svakt oljepumpehus hvor feste til strammeren til registerreima ryker, og i noen tilfeller er det veiva som ryker.

 

Hadde eg personlig tatt steget og kjøpt meg et slikt prosjekt, hadde eg tatt steget fullt ut, og planlagt å tatt av karroseri for å: Overhale eller byte motor, fjernet egr ventiler, ny krossover eksosrør, tømt kattalysatoren, byttet allt av bærearmer, styrestag, rattaksling, foringer,  hjullager, bremser, lager på mellomaksling, stabstagsforinger, fjernet rust på ramme, nye dempere/fjører, Kontrollert luftslanger og komressor til luftfjørene (eller eg personlig hadde bygd om til spiral;)) ny converter, ny bunpanne/filter/olje/gjennomføring til girkassa og nytt  inngående lager til fordelingskassen. Og sikkert mye-mye mer. Ny motor aleine stjeler alikevell sikkert 4/5 av totalbudsjettet på en slik makeover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ny motor - sannsynlegvis er det enklaste å hente ein Jaguar S-type med 2,7 diesel frå tyskland som delebil ( dei er BILLEGE der - 2500 euro for fungerande biler med km under 200 000), splitte karrosseri og ramme på D3en og då i ro og mak bytte motor ( må flytte over turbo, bunnpanne og sikkert eksosdeler), så kan du også i og mak med god plass bytte alle bærearmer og stag og bremserør osv.. Då er du på ein delekost på under 40 000 kr, skrur du gratis har du då stadig ein rimeleg D3 som er overhalt. 

 

ang ny veiv - det er skrive ein del på facebookgrupper om det - ingen seriøse vil gå god for dei veivene ein får tak i, dei sverger til kun å montere fabrikkoverhalte motorer frå LR. 

 

og igjen - frå same Fb grupper - det er folk som har bytta motor uten karroseriløft. Ein lære sikkert mange nye ord mens ein holde på.. 

Endret av jschille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Noen som har byttet veiv på slike motorer før? 

    Nei, men har hatt veiva ute for "kontroll".

 

- Hva er totalkostnaden på en slik operasjon? 

    Spørs alt etter hva du utfører selv og hva du setter bort. Tenker du bytte veiv som "operasjon" må du ta høyde for at også motorblokk kan være påført skade, samme også med ventiler, ventilstyringer og ventilløftere..  Basert på det du vet jfr post over så er det likegreit å legge budsjettet "operasjon bytte veiv" på samme nivå som kostnad av en overhalt motor.

 

- Får man ut motor uten å løfte karosseriet? 

  Ja, går helt fint  - legger inn et bilde under

 

- Hva koster, og er det noen som har en delemotor liggende? 

Kan jo ringe 995 01 000, firma i Østfold som kan ha en motor stående. Evt Nordic Motor center i Sverige (+4642158600)

 

- Kan det også være oljepumpe-feil og at en ventil står nedi et stempel, eller vil løfterne gi etter å sørge for at bilen ikke sviver av den grunn? 

Når stempler verken beveger seg  den ene eller andre veien med latmannsarm er det nok fare for at det er veivhavari.

 

Motor på tur inn i min disco etter overhaling for en tid siden;-)

IMG_8149.JPG.b270cbb1e8fd82791aa282abff6a99b9.jpg
 

Motor på plass etter ei "lita effektiv helgeøkt"

IMG_8571.JPG.47ebc7c732dd885e4d37db7fbc6d8c92.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kjekt prosjekt det der! Jeg har sett litt på det jeg tror er samme bilen på finn.no og drømt meg litt bort... Fornuften sier meg at det blir nok med drømmen.... Uansett, med tanke på hva det kan koste for eier å sette bilen i kjørbar stand, så ville jeg prøvd å presse prisen ned mest mulig. Bilen er i prinsippet verdiløs for selger slik den er. Synes prisantydning er for høy med tanke på hvilke arbeidstimer og kost som må til, kontra hva du må betale for et kjørbart objekt. Selvom en skrur selv så er jo ikke denne tia "gratis".... 

Uansett, samma det. Sikkert like mange meninger rundt dette som forummedlemmer... :)

 

Jeg har lest litt rundt og slik jeg forstår så sliter disse motorene med oppbygging av "sludge" i oljekanaler over tid grunnet lange serviceintervaller på oljeskift. Dette fører igjen til dårlig smøring på bakerste veivlager som til slutt fører til havari. Noen ganger knekker veiva, andre ganger begynenr veilagrene å snurre i blokka. Det er for min del uvisst hvor mye som skal til for å overhale blokk/veiv, men tenker det kan la seg gjøre å slipe veiva og montere trangere veivlager så lenge blokka er OK. Det finnes helt sikkert noen som er spesialister på denne operasjonen i England da dette er en case vi vil se oftere og oftere. 

Jeg ville undersøkt litt rundt dette om jeg var deg. Som nenvt over, så har jeg sett en delemotor for salgs på finn. Denne kan gjerne handles inn samtidig med bilen for så å plukke delemotoren og se om den kan overhales og puttes i bilen før du setter igang med selve bilen. Her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82275979 

Innfesting av strammehjul på oljepumpehus har vært et annet problem, men her kan du bytte til et forsterket hus og problemet ute av verden.

Kan ikke finne den, men husker det var en lang tråd på dette forumet for noen år tilbake om en kar som opplevde samme type havari. Han endte opp med å sende bilen til Polen for motorskift.

 

Til slutt så er vel dette nok en påstand om at hyppige oljeskift med korrekt type olje vil gagne bilen i det lange løp :)

 

Lykke til!

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet leverer igjen! 

Tusen takk for gode tips, og ikke minst gode svar. 

 

Ja - har satt opp et lite regnestykke på dette. Det er ingen tvil om at motor må ut av bilen, det må skje uansett. 

Ser at kostnadene for veiv drar opp prosjektet vesentlig. Og når ingen vet utfallet begynner man å komme set ut på relativ tynn is. 

Det er den Discoen som ligger ute for NOK 50.000 - det er åpenbart at det er alt for dyrt. Foreløpig regnestykke for overhaling / oppbygging av motor ligger på rundt 18.000-20.000 + mva. altså nærmere 25.000 før man har startet å sku en eneste skrue "riktig vei" (montering). Da bytter jeg også råder, stempler, topppakninger osv. Jeg har jo ikke verktøy til å kunne slipe noe selv på mitt verksted som er ute, så her må jeg sende bort ting blokk, og topper til sliping.

 

Når jeg skriver dette hører jeg fort pengene fly, og i verste fall ender jeg opp med en kostnad nærmere 33.000,- før jeg i det hele tatt har støtt på de "tradisjonelle" disco-problemene. 

Snakket også med FamousFour om dette, og de mente jeg burde ta høyde for at jeg må bytte enda mer enn hva jeg foreløpig har listet opp. Et motorbytte / overhaling på deres verksted kommer på rundt 10.000 GBP.....

 

Uansett så er det som fler av dere sier; vinninga vil nok gå opp i spinninga. Hva angår å kjøpe en brukt motor  vs. å bytte en motor. 

Man kan jo være heldig å komme over et "bra" kjøp av en motor til disse bilene. Da bør man jo klare det.. 

 

Må likevel evt. få presset ned prisen vesentlig før et kjøp kan skje, men er veldig nysjerrig på motorskaden. Det var Aasby motor (??) som diagnostiserte den. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte ser det ut til at vibrasjoner i momentomformer opptrer før motorhavari. Siden den står i enden på veiva tror jeg den kan være en årsak, eller bidra, til lagerhavari. Vi vet hvor nøye ei veiv skal være balansert, og en converter som vibrerer så mye at bilen rister må banke lagrene fryktelig hardt.

 

Bare en teori herfra.

 

Uansett ville jeg vært betenkt med å overhale motor uten å ta en runde på gir/converter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lafterolf skrev:

Veldig ofte ser det ut til at vibrasjoner i momentomformer opptrer før motorhavari. Siden den står i enden på veiva tror jeg den kan være en årsak, eller bidra, til lagerhavari. Vi vet hvor nøye ei veiv skal være balansert, og en converter som vibrerer så mye at bilen rister må banke lagrene fryktelig hardt.

 

Bare en teori herfra.

 

Spennende teori.

Hadde akkurat en sammenlignbar sak, dog i litt mindre omfang:

krysset på mellomakslingen raste til helvete. Undertegnede har "glemt " smøre etter litt kjøring i vann ( jada, idiotisk, teit og håpløs forglemmelse ) og med litt lagring i garasjen, raste krysset totalt. Nåler og lagerbaner ramla virkelig utover, og slakken var bokstavelig talt til å føle og ta på.

Når akslingen var fixet og montert tilbake, oppdaget jeg brått at simmeringen på utgående propshaft FRAMOVER på bilen lakk olje, og den har vært tørr så lenge jeg har eid den. ( har aldri vært bytta noen gang )  Jeg bytta simmeringen, men klarte ikke la være stusse på sammenhengen, for problemene oppstå helt klart samtidig.

Teorien nå, er at spenninger / vibrasjoner fra det havarerte krysset i den bakre mellomakslingen, har fått simmeringen på den framre mellomakslingen til å gi opp ånden. Jeg antar kanskje hele kassa ble stående i spenn på et vis, noe som påvirket helt andre deler enn de som var ødelagt.
En teori selvsagt, men jeg har ingen andre. Tilfeldigheter at de to oppsto samtidig, tror jeg ikke helt på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, SiggenRRC skrev:

Forumet leverer igjen! 

Tusen takk for gode tips, og ikke minst gode svar. 

 

Ja - har satt opp et lite regnestykke på dette. Det er ingen tvil om at motor må ut av bilen, det må skje uansett. 

Ser at kostnadene for veiv drar opp prosjektet vesentlig. Og når ingen vet utfallet begynner man å komme set ut på relativ tynn is. 

Det er den Discoen som ligger ute for NOK 50.000 - det er åpenbart at det er alt for dyrt. Foreløpig regnestykke for overhaling / oppbygging av motor ligger på rundt 18.000-20.000 + mva. altså nærmere 25.000 før man har startet å sku en eneste skrue "riktig vei" (montering). Da bytter jeg også råder, stempler, topppakninger osv. Jeg har jo ikke verktøy til å kunne slipe noe selv på mitt verksted som er ute, så her må jeg sende bort ting blokk, og topper til sliping.

 

Når jeg skriver dette hører jeg fort pengene fly, og i verste fall ender jeg opp med en kostnad nærmere 33.000,- før jeg i det hele tatt har støtt på de "tradisjonelle" disco-problemene. 

Snakket også med FamousFour om dette, og de mente jeg burde ta høyde for at jeg må bytte enda mer enn hva jeg foreløpig har listet opp. Et motorbytte / overhaling på deres verksted kommer på rundt 10.000 GBP.....

 

Uansett så er det som fler av dere sier; vinninga vil nok gå opp i spinninga. Hva angår å kjøpe en brukt motor  vs. å bytte en motor. 

Man kan jo være heldig å komme over et "bra" kjøp av en motor til disse bilene. Da bør man jo klare det.. 

 

Må likevel evt. få presset ned prisen vesentlig før et kjøp kan skje, men er veldig nysjerrig på motorskaden. Det var Aasby motor (??) som diagnostiserte den. 

 

 

 

Dette er nok et ganske riktig ressonement tenker jeg :)

 

I et slikt tilfelle vil jeg tro at du kommer best ut om du reparerer/skifter det som er absolutt nødvendig for å få en bil i bra/holdbar stand. Det er ofte fristende å skifte alt en kommer over når en først setter i gang, men da har nok hele vinninga reist for lengst. På den andre siden så har vel de fleste av oss brent seg på å skifte for lite når jobben først gjøres... Vanskelig balansegang. Hvor mye som må gjøres med motor vil jo ikke vise seg før den er åpnet. Litt derfor jeg tenker delemotor i tillegg da denne kan åpnes og kartlegges og gjerne overhales i ro og mak først før en går løs på selve bilen selvom denne koster noen kroner ekstra. Er du heldig så kommer du veldig langt med slip av veiv, nye veiv + rådelagre, honing av sylindre + stempelringer, slip av ventiler og nye pakninger og reimer++. Dette bør ikke koste all verdens, men forutser at du skrur mye selv og er komfortabel med det. 

 

Hold oss oppdatert :)

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lafterolf og @JokerS30 støtter definitivt deres teorier med vibrasjoner som utløser det ene og det andre. 

Har selv opplevd både kryss, akslinger og div. stikkakslinger som har røket, riktig nok ikke på en LR.  Uansett skaper dette såpass mye stress på andre deler at du vil ikke tro det. 

Og veldig interessant at simringen FORAN gikk pga. kryss i bakaskling. 

 

Ja, om det blir til at jeg kjøper D3 med åpenbare motorproblemer kommer litt an på om Classicen passerer EU i morgen kl. 13.30 - om det er tilfelle skal jeg sterkt vurdere D3'en på andre siden av byen. Og ikke minst delemotoren. Er som du sier @Mr Rover 75; det er deilig å ha en motor løst ved siden av som kan skrus på i ro og mak, og som ikke krever 2 døgn for å få ut i utgangspunktet. Jeg tenker at det må være noen sinnsyke krefter til stedet for å knekke ei veiv, og det vil med overveiende sannsynlighet også gå utover andre ting i motoren (les motorblokka). 

 

Ser på det som et prosjekt, men også en utfordring. Eneste spørsmålet er om det er "risk / reward"-messig smart mtp. at du får et kjørende objekt for mellom 80-100.0000. 

 

 

Tror jeg skal slite med å overbevise ØKH om at en D3 med blåst veiv er en god investering... 

Med mindre man får bilen i utgangspunktet billig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, jschille skrev:

kjekt å sjå nokon som har bytta motor uten karroseriløft, godt jobba Idar Lillebo!  Kor mange timar vil du anslå det tok inn og ut ?

Hehe, jeg gjorde så mye annet innimellom at det tok en evighet fra motor forsvant ut til den smatt inn igjen. Var også ute med hele drivlinjen ++

 

demontering av crossover som gir mest utfordring samt evt downpipemutter som har rusta «bort». Velger å tro at jeg nå greier ta ut motor på en drøy kveld..:-) alt blir enklere når du har gjort det en gang eller to.Litt mer tidsbruk på innmontering, tar som regel litt mer tid å få ting inn.. mer grubling...;-)

 

Maks 1 dag ut, maks 2 dager inn blir nok min målsetting ved neste evt runde;-) Ligger en egen tråd vedr prosessen her på forumet. Der ligger det oxo bilder av mine rammelager/veivlager. Stor slitasje på bukk 2 og 3, hadde vibrasjoner fra TQ før overhaling - og slitasjen på lagrene tyder på vibrasjon/ubalanse..

 

ps! Hona blokka og polerte + kontrollmålte veiva. Alt OK.

Fant aldri stempelringer som passa org.stempel dog..ergo ble det kjøpt inn stempel oxo..;-) stempelringer som blant annet 4*4 Island selger passer kun til stempel de selger, ikke til org.stempel.

 

Hadde jeg vist det på forhånd hadde jeg likegreit kjøpt overdim stempel og borra opp blokka. Putte nye stempel i brukt blokk er tildels risikosport, men ser ut til at jeg berga/hadde flaks..

 

Pund-kurs er vel enda go, deler koster relativt lite fra øya.

Har man tid og lyst får du en steike bra bil hvis du overhaler en sliten Disco 3.

Kan bli vell så bra som å kjøpe en i midtsjiktet prismessig.. da forutsatt at objektet er realtivt OK for rust, hvis bilen du er interessert i har rustproblemmer hadde jeg iallefall styrt unna!

 

Også et poeng å ha en realtivt langsiktig plan for bilen om du går for overhaling, egeninnsats får du nok aldri igjen for ved salg...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handla ikke, fikk ut fingeren, og ble litt bekymret for kostnadsspørsmålet.

Når jeg snakket med han var ikke helt gira på å gå ned i pris. Selger hadde nylig overalt bilen for 30.000 tidligere i år...... Enkelte tror at de pengene kommer tilbake på et vis. 

Gitt at man kjøper bilen for 50.000, bruker 25.000 på motordeler + tid så er man brått oppe i 75.000 + evt. tidsverdi. Kanskje kjøper man en delemotor også, og da er man oppe i 80.000 (tatt i betraktning at man kjøper den som også er ødelagt). Konklusjonen er man får D3'er som ruller og hvor i det minste motor kanskje går. 

Det står jo en i Tromsø som også er til salgs rundt 50.000, han skal riktig nok ha 65.000 for bilen inkludert transport til østlandet.

 

Denne motoren sviver i det minste, men starter ikke, ergo er det elektronisk feil. 

Han gjorde et ruteskifte og fikk en del vann inn i bilen som er årsak til at den ikke funker.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med prisnivået som er i ferd med å etablere seg på D3, stiller jeg store spm om lønnsomheten i et sånt prosjekt.

Syns man det er morsomt å skru å få til til ting, så absolutt, men jeg tror motorbytte blir mye dyrere enn man tror. 

Jeg har vært gjennom min skjerv motorbytter gjennom årene, og har iaf ALDRI klart holde meg til budsjettet som ble lagt  i forkant. Det mangler ting, man bytter ting man ikke hadde tenkt på, noe dyrt er knekt, brekt, ødelagt må borres ut eller maskineres og vips har man 2-4-5000kr ekstra i kostnader. D3 er en superavansert bil, med dårlig tilkomst for det meste,  esånn sett ganske dårlig egnet for ivrige gjør-det-selv amatører. Misforstå meg rett -   jeg VET det er mulig rent teknisk, men lønnsomheten er nok ganske laber totalt sett. 

 

Edit: dette gjelder egentlig veldig mange fixe-prosjekter, før var det null problem å handle en defekt bil, stelle og årne litt på den, gjøre den brukbar, få den PKK godkjent og selge den med en hyggelig timepris. Det er såvidt jeg ser, blitt helt umulig. Objektene er for dyre, og de ferdige bilene for billige. Å kjøpe en bil med diverse ukjente feil, og manglende PKK kontroll 20-30 000kr billigere enn et ferdig godkjent eksemplar av samme sorten, gir som regel ikkenoe i kassa når status gjøres opp. Jeg har et SNEV av mistanke om at det kjøpes opp, utbedres og godkjennes endel biler av aktører som ikke følger helt boka på ALLE kapitlene, og sånt går det selvsagt ikke an konkurrere mot......

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det meste av dette. Vi må også huske på at prisene på de første årsmodellene nå raser ned i kjelleren samt at vi vil se flere biler med denne typen havari i årene som kommer. Om et år eller to, så vil det nok dukke opp slike objekter innimellom til 15-35000 tenker jeg. Da vil nok mulighetene være større for oss som har mulighet til å skaffe oss og sette istand prosjektbiler innenfor overkommelige rammer.

 

Det er ikke mange årene siden jeg satt og lurket på D2 men konkluderte med at jeg ikke ville betale 100-125000 for en 15 år gammel bil som hadde trillet 250000km med oppgraderinger og potensielle feil som måtte utbedres jevnlig. Det hele endte opp med en Freelander II. Dette er jo desverre ingen fullrigget 4x4/LR, men et perfekt kompromiss mellom hverdagslige behov, 4x4, pris, driftsikkerhet, forbruk og enkelthet med tanke på vedlikehold. Grunnet kompromisset, så sitter jeg fortsatt i drømmeboksen om D3/RR en gang i fremtiden :D:D

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mr Rover 75 skrev:

Enig i det meste av dette. Vi må også huske på at prisene på de første årsmodellene nå raser ned i kjelleren samt at vi vil se flere biler med denne typen havari i årene som kommer. Om et år eller to, så vil det nok dukke opp slike objekter innimellom til 15-35000 tenker jeg. Da vil nok mulighetene være større for oss som har mulighet til å skaffe oss og sette istand prosjektbiler innenfor overkommelige rammer.

 

Det er ikke mange årene siden jeg satt og lurket på D2 men konkluderte med at jeg ikke ville betale 100-125000 for en 15 år gammel bil som hadde trillet 250000km med oppgraderinger og potensielle feil som måtte utbedres jevnlig. Det hele endte opp med en Freelander II. Dette er jo desverre ingen fullrigget 4x4/LR, men et perfekt kompromiss mellom hverdagslige behov, 4x4, pris, driftsikkerhet, forbruk og enkelthet med tanke på vedlikehold. Grunnet kompromisset, så sitter jeg fortsatt i drømmeboksen om D3/RR en gang i fremtiden :D:D

 

Helt enig! 

Så en lignende bil som dette som ble solgt for 20.000 på en facebook gruppe. Det er håp for oss som sitter på gjerdet. 

Ønsker egentlig en så tidlig modell av D3 som mulig fordi elektronikken ikke er så avansert opp til 2007 (??). Da kan man blende EGR osv. uten at motoren må ha programmeringer. 

 

Enig i D2 spådommen, så selv på en P38 for en del år siden, takket pent nei til å kjøpe for 80.000 - nå ligger dem rundt 10-15.000.. Får håpe noe av det samme skjer med D3. Når det er sagt er jeg i midt hode villig til å betale 50-80.000 for et rullende prosjekt (som starter i alle fall). Og nærmere 20.000 for et objekt hvor motor ikke går. Det er som vi har diskutert over en ekstrem tidkrevende jobb, og ikke minst er det kostnader knyttet til en motoroverhaling. Man kan aldri sette "to streker" under budsjettet, og man går nok alltid over. 

 

Nå ble Classicen EU-godkjent etter mange år uten skilt. Har plutselig et hav av tid til å bruke på et nytt prosjekt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...