Gå til innhold

Radioproblemer, vindusheis forran funker delvis


mrxman

Anbefalte innlegg

Fikk omsider montert Rigid Ledbjelke i dag. Styrestrøm til releet til ekstralyset ble tatt fra den ene ledningen til bilens originale langlys og ellers koplet opp slik ekstralys koples. 

Ut å testet og ekstralyset fungerer fint. Men under en stans så slår jeg på kupelyset, den knappen i midten over dashbordet og da mister jeg signalene på radioen(DAB)....prøver flere ganger og det samme skjer hver gang. Har i sommer byttet dabmodul fra gammel type dabmodul til nyere type(orginal jaguar/land Rover) og det var plug and play. Eneste er at jeg får sånn skurr/glich på 1 sekund inni mellom. 

 

Vel greit med radioen der og da. Men litt senere oppdager jeg at autofunksjon på begge vindusheisene på fordørene fungerer heller ikke lengere. Altså ett trykk så går vinduene helt opp. Fungerer fint på vindu-ned funksjon. Snodige greier.

 

Skiltlyset bak er skiftet til led. Kan dette ha noen innvirkning på noe? Forøvrig alt for sterkt lys, innvirker på ryggekameraet og skal skiftet til orginal snart. Men kan det ekstralyset ha innvirkning på radio og vindusheisene? Burde jeg kanskje ha jordet ekstralyset til chassiset i stedet for jord på batteriet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en lignende oppdagelse når jeg byttet til led pærer i skiltlys, men også i ryggelysene på vår d3. den har fortsatt bare FM, men uansett hvor klart signal jeg har på FM radio før ryggelys blir tent, så får jeg kun støy så lenge kassen står i R. Dette er for meg slik den dag i dag og har ikke vilt gjort noe med det, da mengden lys ved rygging nå er formidabel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen slike problemer på min D 3.

Philips led i skilt lys.

Led pærer i rygge lys .

Og 2 ekstra led lamper på rygge lys .

Opplever ikke støy på radio . 

Bruker en dab sak med FM sender . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du uten strøm / batteriet fra koblet i løpet av monteringen?

Har du re-satt vinduene, kjørt de en full cycle med å holde på knappen hele veien ned og opp igjen, for det må vel til på disse også..

 

mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Brage skrev:

Var du uten strøm / batteriet fra koblet i løpet av monteringen?

Har du re-satt vinduene, kjørt de en full cycle med å holde på knappen hele veien ned og opp igjen, for det må vel til på disse også..

 

mvh Brage

Skal innrømme at jeg syndet litt under monteringen og koplet ikke batteri fra før halvveis i prosessen. Re-satt vinduene....har aldri hørt om at det må til. Holder på å sjekke bilen nå, korter inn på diverse kabler til ledlyset blant annet. Kjørt diagnose på bilen med IIDtool og slettet noen feilkoder. Legger ved bilde av Rigid SR20 kombo, godt lys var status etter test i går kveld. Anbefales for de som vurdere ekstralys på bilen sin.

15397656024561914766883667545340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...da funket vindusheisene slik de skal gjøre. Radioen fungerer selv om coupelyset slås på. Fuglan må vite hva jeg har gjort i dag siden alt fungerer fint nu. Kortet inn på ledningene til ekstralyset da disse var unødvendig lange og det ikke var noe ønskelig å ha en kveile med kabel bak det ene hovedlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste biler med auto vinduer må kjøres opp og ned noen ganger om batteri har vært frakoblet .

Både mine tidligere Audier og D3'n må igjenom det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.10.2018 den 10.41, mrxman skrev:

Skal innrømme at jeg syndet litt under monteringen og koplet ikke batteri fra før halvveis i prosessen. Re-satt vinduene....har aldri hørt om at det må til. Holder på å sjekke bilen nå, korter inn på diverse kabler til ledlyset blant annet. Kjørt diagnose på bilen med IIDtool og slettet noen feilkoder. Legger ved bilde av Rigid SR20 kombo, godt lys var status etter test i går kveld. Anbefales for de som vurdere ekstralys på bilen sin.

15397656024561914766883667545340.jpg

Hvordan festet du LED-baren? (Klarer ikke se det på bildet)

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer fint inn . Men hvordan lyser den opp foran bilen ved så lav montering? 

 

Er det en 30"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2018 den 20.50, oggioffshore skrev:

Passer fint inn . Men hvordan lyser den opp foran bilen ved så lav montering? 

 

Er det en 30"?

Det er 20" med combo lysbildet. Den lyser bra opp. Nå har jeg erfart at led-bjelkene må monteres slik at de lyser litt oppover, dermed unngås den store mengden med lys rett forran bilen(10-30 meter) men heller litt lengde fremover på lyset.

På 31.10.2018 den 9.24, Discokongen skrev:

Hvordan festet du LED-baren? (Klarer ikke se det på bildet)

Borret hull i støtfanger(oppover) og skruer med mutter på innsiden. Litt trangt men det gikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...