Gå til innhold

Dekk til D4


Mrvikan

Anbefalte innlegg

God kveld. 

 

Skulle hatt nye dekk til en 2011 D4. 

Disse skal brukes nå i vinter å videre som et allround dekk.. Har tidligere kjørt med midtseipet BF AT å er veldig fornøyd med de som vinterdekk. Vet det er mange som ikke er enig å jeg har lest mange diskusjoner rundt "slike" dekk.. 

 

Men, nå skal jeg ha slike dekk igjen. Men finner ikke BF i riktig dimensjon! Står nå 255/55-19" på bilen. Å har kun 19" felger tilgjengelig.. 

 

Jeg var på vintertreffet på åstjern nå i vinter å der var det en svart D4 med svarte felger å knastedekk! Den så virkelig ikke ut til å ha noen problemer med framkommelighet... Dessuten var den rett å slett nydelig å se på! 

 

Anbefalinger fra folket? 

Goodyear wrangler duratrac, er det OK? Disse som er tildels seipet fra fabrikk? 

 

 

E1260E94-ECB8-4C2A-8163-935E1D0B5FFF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
10 timer siden, Karemort skrev:

Kjører med BFG KO2 265/60 18 på X5 felger med 30mm spacere.

 

 

Ser meget bra og riktig ut.

Måtte du slipe mye på bremsene for å få plass?

Passer de originale X5 hjulmutterne på D4 boltene?

Er senterhullene i felgene lik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de blir stikkende litt langt ut for min del men ser ikke så dumt ut på de bilene jeg har sett med spacere.

 

Noen som vet om akselbredden på D4 er smalere enn på D3? Ellers vil vel D3 felger gi 60mm bredere sporvidde!? Det er jo litt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 8.45, Tysen skrev:

Ser meget bra og riktig ut.

Måtte du slipe mye på bremsene for å få plass?

Passer de originale X5 hjulmutterne på D4 boltene?

Er senterhullene i felgene lik?

 

Skulle ikke så mye til 2-3mm tror jeg holdt. Kjøpte nye muttere da de orginale ikke fulgte med.

senterhullet husker jeg ikke hvordan var (samme eller større altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg som var på Åstjern med d4, jeg kjører på stt pro hel seipet i dimensjonen 275/65r18 på compomotive felger. Fungerer utmerket i snø litt glatt på is da jeg ikke har mer en 50 pigg i frem hjulene, dekkene subber litt har og der ,noe støy menn bilen er generelt sett mye bedre å kjøre på de dekkene i myr er de også mye bedre en bfg at. har også et sett med nokian hakka 9suv som jeg ble meget skuffet over de fungerer overhodet ikke i snø bare pakker seg så blir man stående å spinne på alle 4 

Endret av Discovery 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...