Gå til innhold

Mål på clutch gaffel


dalvikingur

Anbefalte innlegg

Koblingen satt fast og nå har jeg nettopp tatt clutch gaffelen (FTC2957) ut og det var selvfølgelig hull rett gjennom.

Jeg hadde allerede kjøpt et "clutch bush kit" hos britrest.

Problemet mitt er at jeg har vanskelig ved å sentrerer boret, ettersom det jo er hull der clutch gaffelstaget e presset gjennom.

 

Noen det har en gaffel liggende og kan måle inn senter? Tenker som vist på bilde.

MVH
Peter

clutch gaffel - forum.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å legge et stykke flatjern på baksia av gaffelen , og så sveise det fast.

Brukte 5 mm flatjern , og det holder vel i sånn ca. 1 `dullion` kilometer.

Trenger ikkje noe mer `fancy`enn det :D

Endret av runekristoffersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lafterolfbritrest lister opp bilene det passer til her
http://britrest.com/my-heavy-duty-clutch-fork

 

jeg e ikke noen ekspert, men ser fordelen av en silikon foring isteden for stål i stål som gir høy friksjon. flatjern løsningen som @runekristoffersen beskriver e velkjent men forlenger vel bare pinen og gir formentlig dårligere clutch funksjon over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, gautes skrev:

Skulle tro det ble bedre med "poseogsekk".

Dvs ikke bore hull.

Ikke minst hjelper det med litt "sleggefett".

 

Skivebom i uttalelsen her.

Klarte ikke å se på bildet at det var annet enn hvitt papir bak "hullet"i skiva.

 

Forbauser meg litt at settet ikke selges ferdig modifisert.

Blir spennende å se på levetiden.

Polybush skulle jo vare mye lenger enn orginalforingene da de ble annonsert som nyoppfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lafterolf skrev:

Jeg tviler. Skulle jeg brukt hylse/foring ville mitt valg blitt feks bronse.

 

Veldig enig.

Det er ganske så friske krefter i sving her.

Sist jeg prøvde måtte jeg opp i 160 kilo for å trykke inn fjærene på en disk til en Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ganske likt sånn det var på seriebiler, og TD5? Hvis det (altså nylon) funker for TD5, funker det vel for 300tdi også?

 

De standardgreiene på 300Tdi ser veeldig ut som noe som er konstruert av en gjøk som ville spare en tier eller to.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...