dalvikingur Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Koblingen satt fast og nå har jeg nettopp tatt clutch gaffelen (FTC2957) ut og det var selvfølgelig hull rett gjennom. Jeg hadde allerede kjøpt et "clutch bush kit" hos britrest. Problemet mitt er at jeg har vanskelig ved å sentrerer boret, ettersom det jo er hull der clutch gaffelstaget e presset gjennom. Noen det har en gaffel liggende og kan måle inn senter? Tenker som vist på bilde. MVH Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Jeg skjønner ikke spørsmålet. Hvorfor må du bore? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dalvikingur Skrevet 16. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2018 For å installere "clutch bush kit" - se bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Er dette en oppgradering beregnet for 200/300tdi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekristoffersen Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Det enkleste er å legge et stykke flatjern på baksia av gaffelen , og så sveise det fast. Brukte 5 mm flatjern , og det holder vel i sånn ca. 1 `dullion` kilometer. Trenger ikkje noe mer `fancy`enn det Endret 16. oktober 2018 av runekristoffersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Skulle tro det ble bedre med "poseogsekk". Dvs ikke bore hull. Ikke minst hjelper det med litt "sleggefett". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Er dette foring som er lik foringen på gaffelen til td5, v8 og seriebil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dalvikingur Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 @lafterolfbritrest lister opp bilene det passer til herhttp://britrest.com/my-heavy-duty-clutch-fork jeg e ikke noen ekspert, men ser fordelen av en silikon foring isteden for stål i stål som gir høy friksjon. flatjern løsningen som @runekristoffersen beskriver e velkjent men forlenger vel bare pinen og gir formentlig dårligere clutch funksjon over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Bruk kjølner eller syl og slå inn en spiss fra baksiden. Bor fra baksiden og ikke fra fordypningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 22 timer siden, gautes skrev: Skulle tro det ble bedre med "poseogsekk". Dvs ikke bore hull. Ikke minst hjelper det med litt "sleggefett". Skivebom i uttalelsen her. Klarte ikke å se på bildet at det var annet enn hvitt papir bak "hullet"i skiva. Forbauser meg litt at settet ikke selges ferdig modifisert. Blir spennende å se på levetiden. Polybush skulle jo vare mye lenger enn orginalforingene da de ble annonsert som nyoppfunnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Jeg tviler. Skulle jeg brukt hylse/foring ville mitt valg blitt feks bronse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dalvikingur Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 @gautes jo de selges som ferdigsett, men jeg tenkte prøve sjøl som den evige optimist jeg er. Hadde bare ikke overveiet at det ville være et problem at sentrere drillen når kula var gått gjennom gaffelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Nå skjønner jeg. Du skal bruke den gamle utslitte gaffelen. Ja da vil boren slenge rundt omkring. Biltema selger en billig håndholdt fres som drives av luft. En sånn ville vært perfekt til dette tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dalvikingur Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Var kanskje ikke tydelig nok på gjenbruken @lafterolf men problemet e i hovedsak å få tak i mål fra en hel gaffel, så jeg får senter for drillen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Er den så utslitt at du ikke ser hvor kanten på fordypningen er? Hadde jeg hatt en løs liggende skulle jeg tatt mål, men det har jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 6 timer siden, lafterolf skrev: Jeg tviler. Skulle jeg brukt hylse/foring ville mitt valg blitt feks bronse. Veldig enig. Det er ganske så friske krefter i sving her. Sist jeg prøvde måtte jeg opp i 160 kilo for å trykke inn fjærene på en disk til en Volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ketilelg Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Dette er vel ganske likt sånn det var på seriebiler, og TD5? Hvis det (altså nylon) funker for TD5, funker det vel for 300tdi også? De standardgreiene på 300Tdi ser veeldig ut som noe som er konstruert av en gjøk som ville spare en tier eller to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.