Gå til innhold

Sprekk i radiator topp


Harald Walberg

Anbefalte innlegg

^_^ P38 diesel. Skal til å skifte radiator for andre gang med årsak i at radiator har sprukket i trykkrøret av plast som leder til ekspansjonstanken. Sprekken som er omtrent 7-8 cm lang og har inntruffet for andre gang og på eksakt samme sted og nå mistenker jeg at disse radiatorene med plast i topp og bunn ikke er kvalitetsmessig god nok. Jeg har bestilt ny i samme utførelse fordi bilen er fra 1998 og varer jo ikke evig. Jeg kunne ha tenkt meg en i aluminium, men av prismessige årsaker har jeg valgt å velge rimeligste alternativ. Noen som tanker omkring dette emnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny radiator fra Island 4x4 i vår. OEM - Med plast topp og bunn. Den lakk i bunnen.

Jeg kjøpte denne til min 2000 P38 2.5 DSE:

 

https://www.ebay.de/itm/For-Land-Rover-RANGE-ROVER-P38-2-5TD-TURBO-DIESEL-BMW-ENGINE-94-02-AT-Radiator/152119692140

 

Monterte den i sommer.

Er fornøyd så langt. 

Tappene i bunnen kunne vært noe lengere. Ellers måtte jeg skjære bort noe av plastkappa i overkant.

 

Ta kontakt med dem. De er medgjørlig og ønsker at du skal bli fornøyd. Mulig de tilpasser tappene etter ønske.

 

Per

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre tror jeg det er slik at disse ettermarkeds plast delene i kjøle vannsystemet til RRp38, ikke holder samme kvaliteten som det opprinnelige originale.

Dermed får du tak i en ny genuine radiator, så vil den nok holde. Ettermarkeds vare, dessverre nei.

Løsningen er kanskje en slik full alu, men er litt skeptisk der også.

 

Så går dette systemet med ett rimelig høyt trykk også. Anbefaler at du også kjøper deg ett nytt originalt lokk til ekspansjonstanken, for det er viktig at det slipper trykket ved grenseverdien. 

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Brage skrev:

 

Dermed får du tak i en ny genuine radiator, så vil den nok holde. Ettermarkeds vare, dessverre nei.

 

 

 

 

Mvh Brage

Mener min fra Island 4x4 var en ny genuin radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...