Gå til innhold

Discovery 2 td5. Diagnose


Eiken

Anbefalte innlegg

Heisann.

i helga bytta eg støtdemperfeste på høgre side bak. Kobla av batteriet, demonterte støtdemper, luftbelg, og høgdesensor.

sveiste inn nytt feste og monterte alt tilbake.

No vil ikkje bilen løfte seg på fjærene. Kompressoren starter ikkje.

Når eg tar ut stikket på høgdesensoren slipper den ut litt luft, altså reagerer den.

Om eg tjuvkolbler kompressoren i releestikket, så går kompressoren.

har prøvd å jekke bilen litt opp og ned for å sjå om dette gir utslag.

alle dører låser når eg trykker på låseknappen, så derfor trur eg at microbrytere i dørene er ok. Alternativt kan dette lage trøbbel.

kan selfølgeligt vere en defekt høgdesensor som lager problemet..

Er det nokon i Haugesund eller omeng som har en Hawkeye v5, eller høgare, diagnose som kan leiges?

Eller enda bedre, en Hawkeye til salgs??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Hawkeye v7 komt til gards, og tatt i bruk.

Feil funnet:

høgre høydesensor har en skyhøg verdi, og det er ingen endring i verdien når eg beveger den. Ny er bestillt fra EWS, han hadde på lager.

Shuttle valve switch, open ciruit. Har funnet en bruksanvisning å nett korleis dette kan fikses.

Med Hawkeye`n har eg fått tvangskjørt luft i belgane slik at bilen kan brukes litt forsiktig.

Trur jaggu dette blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute her, men noen ganger kan det bare være dårlig kontakt på høydesensoren.  Anbefaler og å bytte kontakten, har to ganger opplevd at gammel kontakt er sprø og ryker når den demonteres, med usikker på hvorvidt Erik har disse.  famousfour har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...