Gå til innhold

Skifte bremsevæske med Nanocom?


Rogerer80

Anbefalte innlegg

Tenkte å få skiftet bremsevæske ved bruk av nanocom. Sliter med å finne en korrekt fremgangsmåte. Noen som vet eksakt hvordan man gjør det?

 

så vidt jeg har skjønt så kjører man først modulator bleed og deretter power bleed. Men når skal man åpne niplene på caliperne, skal dette også gjøres på modulator bleed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsko!!

 

Hør på Laftis, du må ikke finne på å drenere ut all bremsevæsken for så å etterfylle etterpå. Da lager du deg ett kjempe problem, det er ikke lett å lufte modulator.

 

Bruk en profflufter ( trykk med væske kontinuerlig tilført ), eller bruke en slik suge slange på en / to kalipere. Eventuelt gjør det helt manuelt med kontinuerlig etterfylling i reservoaret. 

Eller betal for å få det gjort på verksted, det kan ikke være så dyrt...

 

## Nanocom kjører vel bare ventilene? Ett eller annet sted må du jo mekanisk inn for å slippe ut luften, nanocom klarer jo ikke å dra luften opp til reservoaret på magisk vis. Tenk##

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det så da så utrolig lettvint ut på denne videoen. Koble på slanger, trykke på en knapp og husk å fyll etter på reservoaret underveis. Noe jeg har misforstått? 

 

 

(De bruker en pc her men nanocom har jo samme funksjoner)

Endret av Rogerer80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke akkurat bare å trykke på en knapp-_-, så det skjer automatisk.

Nå, det som er vist der er logisk 

Det er en full mekanisk lufteprosess hvor eneste forskjellen er at du bruker ABS pumpen og den tilhørende bremse akkumulatoren til å trykk-sette bremsevæsken i stedet for å bruke en ekstern trykk kilde.

Som du legger merke til så dreneres ikke den gamle væsken ut først, Det suges ut det som er i reservoaret og etterfylles med nytt, og kalipere åpnes og stenges full med væske.

Følger du dette 100% er det jo trygt, og en meget god metode. Men du må vite godt hva du gjør, og som de sier- Følg med nivået i reservoaret hele tiden. Tømmes det i prosessen er du i trøbbel igjen.  

Det som skjer her er at du lufter kaliperene så mye at du til slutt har skylt ut all den gamle væsken i  kalipere, rør og modulator og erstattet med å etterfylle ny frisk bremse væske kontinuerlig i væske beholderen. 

 

Bare kjør på, hvis du føler deg trygg på denne prosessen. Det blir knallbra:)

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...