Rogerer80 Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Tenkte å få skiftet bremsevæske ved bruk av nanocom. Sliter med å finne en korrekt fremgangsmåte. Noen som vet eksakt hvordan man gjør det? så vidt jeg har skjønt så kjører man først modulator bleed og deretter power bleed. Men når skal man åpne niplene på caliperne, skal dette også gjøres på modulator bleed? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Bruk vakumlufter og trekk væsken ut ved hver bremseklave. Få noen til å fylle fortløpende. Diagnose trenger du ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Vakumlufter har jeg ikke. Nanocom har jeg, så det virker enklere å trykke på en knapp så lufter det seg automagisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Du har ikke luft i abs-sentralen. Det blir tungvint. Vakumlufter koster 199 på Biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Varsko!! Hør på Laftis, du må ikke finne på å drenere ut all bremsevæsken for så å etterfylle etterpå. Da lager du deg ett kjempe problem, det er ikke lett å lufte modulator. Bruk en profflufter ( trykk med væske kontinuerlig tilført ), eller bruke en slik suge slange på en / to kalipere. Eventuelt gjør det helt manuelt med kontinuerlig etterfylling i reservoaret. Eller betal for å få det gjort på verksted, det kan ikke være så dyrt... ## Nanocom kjører vel bare ventilene? Ett eller annet sted må du jo mekanisk inn for å slippe ut luften, nanocom klarer jo ikke å dra luften opp til reservoaret på magisk vis. Tenk## Mvh Brage Endret 14. oktober 2018 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Det Laftis og Brage sa! Kjører konsekvent lang, kortere, osv. Altså høyre bak først, venstre bak... Endret 14. oktober 2018 av tnj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Hmmm. Det så da så utrolig lettvint ut på denne videoen. Koble på slanger, trykke på en knapp og husk å fyll etter på reservoaret underveis. Noe jeg har misforstått? (De bruker en pc her men nanocom har jo samme funksjoner) Endret 14. oktober 2018 av Rogerer80 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Ja det er jo ikke akkurat bare å trykke på en knapp, så det skjer automatisk. Nå, det som er vist der er logisk Det er en full mekanisk lufteprosess hvor eneste forskjellen er at du bruker ABS pumpen og den tilhørende bremse akkumulatoren til å trykk-sette bremsevæsken i stedet for å bruke en ekstern trykk kilde. Som du legger merke til så dreneres ikke den gamle væsken ut først, Det suges ut det som er i reservoaret og etterfylles med nytt, og kalipere åpnes og stenges full med væske. Følger du dette 100% er det jo trygt, og en meget god metode. Men du må vite godt hva du gjør, og som de sier- Følg med nivået i reservoaret hele tiden. Tømmes det i prosessen er du i trøbbel igjen. Det som skjer her er at du lufter kaliperene så mye at du til slutt har skylt ut all den gamle væsken i kalipere, rør og modulator og erstattet med å etterfylle ny frisk bremse væske kontinuerlig i væske beholderen. Bare kjør på, hvis du føler deg trygg på denne prosessen. Det blir knallbra Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.