ehrnst Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Hei, Noen som vet om noen skjulte perler når det gjelder batteri i Osloområdet? Jeg mistenker mitt har tatt kvelden etter dynamo gikk i sommer. Mekonomen skal ha 2800,- for et varta og har ingen alternativer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Biltema? Er vel muligens dette du skal ha?https://www.biltema.no/reservedelssok-bil/18804/land_rover/range-rover-sport-(ls)_diesel/2.7-tdvm-4x4-firehjulsddrift-190-2005-2013?category=Batteri&product=2000029820 Har satt Biltemabatteri i Discoen, og det har nå fungert helt greit i noen år nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehrnst Skrevet 13. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2018 Hmmm det ser ut til å passe fysisk ja. Har du dette? Har et sønnak nå som er ratet til 920cca. Er det stor forskjell ned til 800? Jeg er mye på fjellet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Torshov Bilrekvisita ( Heter nå Thansem ? ) har gode priser på batterier. Jeg hadla masse på Biltema før, men prisene er ikke spesielt gode der lengre. Siste 3-5 batterier, har blitt merkevare fra Thansem ( ? ) til lik eller lavere pris enn Biltema. De kjører mest på Värta tror jeg, og jeg har ganske gode erfaringer med spesielt Värta Silverline eller hva de nå heter. Verdt sjekke ut iaf... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg har ikke hatt startproblemer med dette, og har også vært på fjellet i relativt lave temperaturer, nå i fjor vinter, og da var batteriet allerede tre år gammelt. Forskjellen på 800 og 920 cca vil være sånn ca 0,5 oppstarter med en RRS i -17 grader, utregnet med fingeren i været, og forbehold om hullete mattekunnskaper. Ellers kan jo tipset til @JokerS30 være verdt å sjekke ut. Endret 13. oktober 2018 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, trondshj skrev: Forskjellen på 800 og 920 cca vil være sånn ca 0,5 oppstarter med en RRS utregnet med fingeren i været, og forbehold om hullete mattekunnskaper. Dette er nok litt misforstått tror jeg. CCA, eller Cold-Cranc-Ampere, er battteriets evne til å avgi strøm når det er KALDT *. Jeg vil si at forskjellen mellom 800 og 920 er betydelig, så betydelig at jeg ville gått for sistnevnte om jeg var ofte i situasjoner der jeg måtte sveive igang en iskald bil, uten motorvarmer til å bistå meg En gang for omtrent 100 år siden, var Amerikanske Optima, med sitt Optima 800, første batteri som kom over den "magiske " 800CCA grensa, og det med et batteri på bare 50Ah. Man fikk altså ut omtrent ALL strømmen på EN gang, men var bilen / traktoren / whatever tungstartet, fikk man som regel bare det ene forsøket...... Siden den gang har vanlige batterier blitt MYE bedre, mens Optima batterier er ikke engang det de var, så jeg ser ikke helt vitsen med å handle noe sånt idag egentlig... *CCA er en forkortelse for ”cold cranking amps” og angir strømmengden i ampere (A) som batteriet avgir ved -18 °C uten å gå under en bestemt spenningsgrense, dvs. et mål på batteriets kaldstartsegenskaper Kilde: Sønnak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 bildeler.no (norsk bildelsenter på Lier) har batterier til ganske grei pris også. Får gavekort der omtrent månedlig og fikk da 500,- av på batteriet. Burde kanskje kjøpt AGM batteri men trodde ikke det var det jeg hadde... til D4 passer: Sønnak SA1000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.